Henri Alén kertoo Makuja.fi:lle, että helsinkiläisravintoloille erityisen paljon päänvaivaa aiheutti aikoinaan kaksikko, joka teki kaikkensa saadakseen tilaamansa ruoat eri ravintoloissa veloituksetta. Siististi pukeutunut keski-ikäinen pariskunta pyrki onnistumaan tavoitteessaan haukkumalla huippuravintoloiden ruoat ruokailun päätteeksi.
Ravintoloiden asiakaspalvelu on saanut aikaan keskustelua, kun asiakas ja suomalainen ravintoloitsija saivat toisiltaan palautetta TripAdvisor-palvelun kautta. Muru-ravintolaa pyörittävä Henri Alén allekirjoittaa, että ravintoloissa kohdataan silloin tällöin hankalia asiakkaita.
Ravintoloiden asiakaspalvelu nousi tällä viikolla keskustelunaiheeksi, kun TripAdvisor-palveluun tullut negatiivinen palaute sai aikaan sanasodan asiakkaan ja ravintola Groteskin ravintolatoimenjohtaja Paul Hickmanin välillä. Hickman ei hyväksynyt palautetta sellaisenaan, sillä asiakas oli hänen mukaansa muun muassa nimitellyt ravintolan työntekijöitä törkeään sävyyn.
– He kävivät meilläkin silloin ja söivät alku- ja pääruoan ja pyysivät sen jälkeen kokin pöytään. Kokille he haukkuivat annokset pystyyn ja sanoivat, että ne olivat aivan luokatonta kuraa, josta he eivät suostuneet maksamaan. Kun he olivat käyneet meillä kerran tai kaksi ja onnistuneet syömään ilmaiseksi, lähti aiheesta helsinkiläisravintoloiden sisällä viesti kiirimään, Alén kertoo.
Henri Alén kohtasi huijaripariskunnan
Yllätyksekseen Alén törmäsi myöhemmin pariskuntaan uudestaan, kun he saapuivat jälleen Muruun syömään. Tuolloin huippukokki oli itse paikalla ja halusi hoitaa tilanteen.

