Ravintoloitsijoilla ei aina ole helppoa, kun pöydässä istuu astetta haastavampia ruokailijoita.
Makuja.fi koosti yhteen ravintoloiden painajaismaiset asiakkaat. Mukana on härskejä tositarinoita Suomesta.
1. Ton-ton -ruokavaliota noudattavat
”Ottaisin tämän hampurilaisen, mutta sen pitäisi olla gluteeniton, maidoton, lihaton, munaton ja hengelliseen vakaumukseeni sopiva”
Allergiat ovat ymmärrettävästi hyväksyttävä syy vaatia ravintolassa ruokavalioon sopivaa ruokaa, mutta ”trendiallergikot” ovat asia erikseen. Jokaisen ravintolan painajainen on asiakas, jolle ei löydy mitään sopivaa ruokaa listalta, vaikka siinä olisi kuinka otettu huomioon erikoisruokavaliot.
Trendiallergikkoihin on kyllästynyt muun muassa irlantilaisen White Moose Cafe’n omistaja Paul Stenson, joka vaatii nykyään asiakkailta lääkärintodistukset, jos he haluavat ruokansa gluteenittomana. Ravintoloitsijan mukaan asiakkaat, jotka haluavat gluteenittoman annoksen, vaikka eivät edes tiedä mitä se tarkoittaa, voivat "painua helvettiin ja syödä tavallista ruokaa kuten kaikki muutkin".
2. Asiakkaat, joiden käteen on kasvanut puhelin kiinni
On mahdotonta kommunikoida asiakkaan kanssa, joka tuijottaa vain koko ajan kännykän ruutua. Puhelimeen puhuminen sen sijaan saattaa pilata muiden ruokarauhan.
