Uuden tutkimuksen mukaan niin kutsutut milleniaalit eli 1980–2000 -lukujen välissä syntyneet ovat kaikista nirsoin sukupolvi. Internet-sukupolveksikin kutsutut milleniaalit luottavat odotetusti eniten netin arvosteluihin.
Verkkotunnuksia tarjoavan GoDaddy-sivuston teettämässä tutkimuksessa vertailtiin yli kahden tuhannen amerikkalaisen ravintoloissa ruokailleen ihmisen odotuksia ja kärsivällisyyttä. Tulosten mukaan milleniaalit olivat kaksi kertaa todennäköisemmin sitä mieltä, ettei ruoka ollut odotuksien mukaista, verrattuna yli 55-vuotiaisiin.
Milleniaaleja on tutkimuksen mukaan myös vaikeampi miellyttää palvelun suhteen ja he olivat nirsompia ravintolan valinnassa. Valitessaan ruokapaikkaa milleniaalit luottavat eniten vertailuryhmistä muiden mielipiteisiin sekä tekevät päätöksiä ystävien suositusten perusteella.
Milleniaalit vakuuttavat nettiarvostelut, vanhemmat yleinen tunnelma
Milleniaalit myös lukevat kaksi kertaa enemmän netin ruoka-arvosteluja vanhempiin ikäryhmiin verrattuna ennen ravintolan valitsemista. Jopa 60 prosenttia vastanneista päätti jättää ravintolan väliin, jos sillä oli huonot arvostelut netissä.
Milleniaalit myös tutkivat netistä ruokalistat sekä Instagram-kuvat etukäteen selkeästi todennäköisemmin kuin mikään muu vanhempi ikäpolvi. Milleniaalit etsivät kolme kertaa todennäköisemmin kuvia ravintolasta ja sen annoksista kuin yli 55-vuotiaat.