Heinz-ketsuppipullon kaulassa komeilee numerolla 57 varustettu logo, eli "57 varieties". Heinz-tuotteita on kuitenkin paljon enemmän kuin 57, joten mitä luku todellisuudessa tarkoittaa?
Olet luultavasti huomannut Heinz-ketsuppipullojen mystisen luvun 57, mutta tiedätkö, mitä se oikeastaan merkitsee?
Heinz-tuotemerkki on tunnettu logostaan "57 varieties". Yrityksen vuonna 1869 perustanut Henry Heinz piti lukua 57 jostain syystä onnenlukunaan ja päätti siksi ottaa sen mukaan Heinzin logoon.
Tosiasiassa herra Heinz oli kehittänyt tuotemerkin alle jo 60 erilaista tuotetta siinä vaiheessa, kun hän otti logon käyttöön, joten luku ei ole koskaan kuvannut varsinaista Heinz-tuotteiden määrää. Luku on vain jännä yksityiskohta ja eräänlainen markkinointikikka.

