Mainos
Mainos

Nyt kävi 5000 euron moka! Asiakas sai vahingossa pullollisen kyykkyviinin täydellistä vastakohtaa – ravintolan omistajalta odottamaton reaktio

Meille jokaiselle sattuu virheitä – joskus ne ovat vain hieman kalliimpia. Iso-Britanniassa sijaitsevassa ravintolassa asiakkaalle tarjoiltiin vahingossa yli 5000 euron viiniä hänen tilaamansa 290 euron viinin sijaan.

Kun asiakas tilasi manchesterilaisessa Hawksmoor-pihviravintolassa eräänä iltana pullollisen viiniä, kiireavuksi saapunut ravintolapäällikkö nappasi ajatuksissaan viinihyllystä väärän pullon. Asiakas oli tilannut pullollisen noin 290 euroa maksavaa, vuosikerran 2011 Chateau Pichon Longueville -punaviiniä, mutta saikin erehdyksen vuoksi yli 5000 euron arvoisen, saman vuosikerran Chateau le Pin Pomerol -punaviinipullon. Ravintolapäällikkö ojensi pullon tarjoilijalle, joka vei sen onnekkaalle asiakkaalle.

Ravintolan omistaja suhtautui huumorilla

Vaikka kyseessä olikin melkoisen kallis virhe, ravintolan toinen omistaja Will Becket osasi ottaa asian huumorilla. Becket kertoi ravintolapäällikön mokasta naljailevaan sävyyn Twitterissä:

Jos twiitti ei näy, katso se täältä. 

–  Sinä asiakas, joka sait vahingossa pullollisen 5000 euron arvoista Chateau le Pin Pomerol 2001 -viiniä listaltamme, toivottavasti nautit illastasi! Ja terveiset sille henkilökunnan jäsenelle, joka vahingossa pullon antoi: leuka pystyyn! Virheitä sattuu ja rakastamme sinua siitäkin huolimatta, Becket twiittasi.

Jos twiitti ei näy, katso se täältä.

Becket postasi Twitteriin myös kuvan kahdesta pullosta, jotka olivat menneet ravintolapäälliköltä sekaisin. 

Becket kertoi myöhemmin Washington Postille mokan tehneen ravintolapäällikön olleen kiireapulaisena ketjun toisesta ravintolasta. Virhe huomattiin, kun toinen ravintolapäällikkö käveli pöydän ohi ja huomasi pullon. Myös asiakas sai tietää aterian lopuksi, ettei ollut saanut tilaamaansa viiniä. Hänelle ei kuitenkaan kerrottu, kuinka kalliista virheestä oli kyse. 

–  Ajattelin, että onpas kallis virhe. Mutta samaan aikaan ajattelin myös, että voisin itsekin tehdä tuollaisen virheen, kun en keskity. Se oli vain valitettava, inhimillinen erehdys. Ravintola-alalla virheistä voi saada kuulla kunniansa, mutta me emme halua olla sellainen paikka, Becket toteaa.

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja