Maaliskuun selkeä hittiherkku – myynti viisinkertaistui: "Hyvä Suomi!"

Mango
Mangon menekki kasvoi maaliskuussa Suomessa. Shutterstock

S-ryhmän kaupoissa myytiin maaliskuussa mangoa hurjaan tahtiin.

S-ryhmän tiedotuskanava Patarumpu.fi kertoo, että maaliskuun satokausikasvisten suurimmaksi hurmuriksi nousi mango. Mangoa myytiin S-marketeissa ja Prismoissa liki viisinkertainen määrä viime vuoteen verrattuna.

Mangon hyvää myyntiä viime vuoteen verrattuna selittänee ainakin osaksi pääsiäisen ajoittuminen tänä vuonna maaliskuulle. Keltainen ja raikas mango on klassinen pääsiäisherkkujen ainesosa.

– Ruokamedioiden ja -blogien pääsiäisreseptiikassa oli tänä vuonna nähtävissä paljon mangoa ja passiohedelmää. Ei juurikaan tuoreista mansikoista tehtyjä kakkuja tai vastaavia. Hyvä Suomi! Kehuu Satokausikalenterin perustaja Samuli Karjula.

Appelsiineja ja parskaalia maaliskuussa – parsaa huhtikuussa

Myös muut satokauden hedelmät ja vihannekset kävivät maaliskuussa kaupaksi viime vuotta paremmin. S-ryhmän kaupoissa Jaffa-appelsiineja, parsakaalia ja sipulia ostettiin tuplaten,  Nadorcott-mandariineja kolminkertainen määrä viime vuoteen verrattuna.

Huhtikuun Kuukauden satokausituotteita ovat:

Reilun kaupan banaani
Sitruuna
Kukkakaali
Papaija
Espanjalainen vihreä tankoparsa

S-ryhmän valikoimajohtaja Antti Oksa ennustaa huhtikuun suurimmaksi suosikiksi nousevan tankoparsan. Se on monelle varma kevään merkki ja ylivertainen sesonkiherkku.

– Myös eksoottisempi papaija tullee innostamaan uusiin hedelmäkokeiluihin. Trendikasvikseksi noussut terveyspommi kukkakaali kiinnostaa varmasti myös monia, Oksa ennakoi.

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat

    • card_kaappaus_keittiossa
      Kaappaus keittiössä

      Huippukokki Kari ‘Kape’ Aihinen rientää suomalaisten kotikokkien avuksi. Nirsoilu, napostelu ja liian yksipuoliset ruokavaliot jäävät historiaan, kun Kape palauttaa keittiöihin tekemisen ilon sekä tuo lautasille värejä ja terveellisiä, maukkaita ruokia. Tehdään keittiöstä taas kodin paras paikka!