Alkoholittomuus on Suomessa kasvava trendi ja se näkyy muun muassa alkoholittomien oluiden myynnin kovana nousuna.
Videolla: Miten alkoholitonta olutta oikeasti valmistetaan ja millaisiin ennakkoluuloihin alkoholin elämästään jättänyt Hanna törmää?
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla kerrottiin elokuussa Päivittäistavarakauppa ry:n tilastoista, jotka paljastivat suomalaisten ostaneen ahkerasti kesällä alkoholittomia oluita. Alkoholiton olut oli kesällä selkeästi eniten myyntiään kasvattanut tuoteryhmä.
Sinebrychoffin mukaan alkoholittoman oluen kasvava suosio on viime vuosien suurimpia – ellei suurin – panimoalan ja juomakulttuurin ilmiöitä niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Alkoholittoman oluen kasvuprosentit ovat olleet kaksinumeroisia vuosittain ja esimerkiksi Sinebrychoffin alkoholittoman oluen valikoima on kasvanut 11 vaihtoehtoon.
– Päivittäistavarakaupassa alkoholittomat oluet on ollut yksi eniten myyntiään kasvattanut tuoteryhmä viimeisten vuosien aikana. Kuluttajat tarkkailevat elämäntapojaan ja haluavat selvästi satsata omaan terveyteensä ja hyvinvointiinsa. Kuluttajalle alkoholittomien oluiden suosion kasvu näkyy huomattavana valikoiman parantumisena, toteaa Päivittäistavarakauppa ry:n toimitusjohtaja Kari Luoto Sinebrychoffin tiedotteessa.