Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Jenkkisivusto nosti suomalaisen suosikkijuoman parrasvaloihin – saanut laajaa näkyvyyttä viime aikoina

Amerikkalaismedia kirjoitti lonkeron Yhdysvaltojen valloituksesta.
Amerikkalaismedia kirjoitti lonkeron Yhdysvaltojen valloituksesta.Shutterstock
Julkaistu 06.04.2022 19:02

KAUPPALEHTI – MTV LIFESTYLE

Suomalainen lonkero valloittaa Yhdysvaltojen juomamarkkinoita.

Maailmanvalloitusta Atlantin takana tekevä lonkero on saanut lisänäkyvyyttä, kun Ad Age -markkinointisivusto teki pitkän jutun suomalaisesta suosikkijuomasta ja sen markkinoinnista Yhdysvalloissa.

Tällä hetkellä markkinan merkittävimpiä lonkeromerkkejä ovat The Finnish Long Drink ja Boston Beerin Bevy Long Drink. Molemmat yhtiöt ovat valmiita käyttämään miljoonia dollareita mainontaan ja näkyvyyden kasvattamiseen.

Suomalaisia stereotypioita lonkeromainonnassa

Jutun mukaan lonkeroyhtiöt käyttävät markkinoinnissaan huumoria ja suomalaisia stereotypioita kylmästä säästä, kauniista kesäpäivistä, maailman onnellisimmasta kansasta ja alastomuudesta.

The Finnish Long Drinkin Technology, Humans and Taste -toimiston kanssa yhteistyössä toteutettu kampanja koostuu useammasta videosta, joista vähitellen muodostuu tarina. Bevyn mainoksen taustalla on TBWA\Helsinki, ja mainoksessa kuvataan "Suomalaista kesää" kuten istuskelua avannon reunalla.

Mainoksia esitetään esimerkiksi YouTubessa, televisiossa ja sosiaalisessa mediassa. Bevyn mainosta voidaan nähdä myös mainoskatkoilla NHL-pudotuspelien yhteydessä, sillä Bevyn omistava Boston Beer toimii tapahtuman virallisena kumppanina.

Lonkeron markkinaosuus vielä pieni

Muutamassa Yhdysvaltain osavaltiossa voi nauttia myös perinteistä Hartwallin lonkeroa, sillä tanskalainen Royal Unibrew vie tuotetta maahan.

Vaikka lonkeron suosio onkin kasvussa ja tuote kiinnostaa, on sen markkinaosuus vielä hyvin pieni ja kilpailu tuotteiden välillä on kovaa.

Kuitenkin kiinnostus erilaisiin juomasekoituksiin on kasvussa ja markkinan odotetaan kasvavan seuraavien vuosien aikana. Moni julkisuuden henkilö on kokeillut tuotetta ja lähtenyt jollain tavalla mukaan lonkerobuumiin.

Lue myös: Kauppoihin tulee nyt ennennäkemätön lonkero – alkoholittomien juomien buumi käy todella kuumana

Videolla:Halpa vs. kallis: Onko 8 euron punaviini oikeasti yhtä hyvää kuin 30 euron punaviini?

5:43Onko 8 euron punaviini oikeasti yhtä hyvää kuin 30 euron punaviini?Vertailimme edullisemman ja kalliimman luokan punaviinejä.

Lisää aiheesta:

Suomalainen uutuusjuoma viedään nyt käsistä: "Suosio poikkeuksellista"Tiesitkö tätä lonkerosta? Legendaarinen juoma täytti pyöreitä: "Täydellinen esimerkki suomalaisesta innovaatiosta"Ulkomailla ihastuttiin suomalaiseen klassikkoon – juomaa myydään nyt ympäri Amerikkaa: "Olemme ylpeitä"Kauppalehti: Lonkeroa saa pian Atlantin takaa – suomalaisstartup tekee nyt sen, missä isot panimot eivät onnistuneet Long Kyrö! Supersuosittu Napue Gin saa yllättävän seuraajan – "onko tässä maailman paras lonkero?"Maailmanvalloitus jatkuu: Suomalaisjuoma viedään käsistä ulkomailla – "meillä on vahva usko"
JuomatKauppalehtiMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Juomat
  • 3.11.16:59
    Olut

    "Olutsekoilulle" stoppi: Vanha suosikki on taas hitti

  • 3.11.08:22
    Kahvi

    Kahvissa piilee yllättävä terveyspommi: "Moni ei hyödynnä"

  • 26.10.09:43
    Ruokakauppa

    Totuus Hartwallin omenalimusta voi yllättää

  • 17.10.14:32
    Viinit

    Tässä on "Alkon paras punaviini" – voittaja valittiin 250 pullon joukosta

  • 22.9.14:47
    Ilmiöt

    Hämmentävästä juomasta tuli ilmiö Suomessa