Suomalais-amerikkalainen startup-yritys aloittaa tällä viikolla lonkeron myynnin New Yorkissa, kertoo Kauppalehti.
Videolla Arctic Blue Ginin brändijohtaja Mikko Spoof ja mestaritislaaja Asko Ryynänen kertovat suomalaisen ginin menestyksestä.
Vaikka nyt puhutaan lonkeron rantautumisesta Yhdysvaltoihin, asialla eivät kuitenkaan ole isot juomayhtiöt Hartwall, Sinebrychoff tai Olvi, vaan äskettäin perustettu suomalais-amerikkalainen startup-yhtiö The Long Drink Company.
Idean taustalla ovat Turun kauppakorkeasa toisiinsa tutustuneet Ere Partanen ja Sakari Manninen. Miehet saivat idean lonkeron rantauttamiseen muutama vuosi sitten, ja siitä lähtien he ovat tehneet täyspäiväisesti töitä ideansa toteuttamisen eteen.
– Kutsuimme amerikkalaiset kaverimme Suomeen lomailemaan ja täällä he poronkäristyksen, saunomisen ja avantouinnin ohella maistelivat tietenkin myös lonkeroa, jonka he totesivat saman tien mainioksi juomaksi, Manninen muistelee Kauppalehden haastattelussa.
