Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta SOK:n mukaan ensimmäisen Suomalainen Menestysresepti -kilpailun voittanut Leivon Leipomon Boltsi-pyörykkä on synnyttänyt kaupallisen hurlumhei-ilmiön.
Vajaan viikon myynnissä ollut ja Suomalainen menestysresepti -innovaatiokilpailun voittanut Boltsi on jo nyt noussut kolmanneksi myydyimmäksi pyörykäksi S-ryhmän kaupoissa.
Suomalainen Menestysresepti on syksyllä 2018 käynnistynyt innovaatiokilpailu pienille ja keskisuurille elintarvikevalmistajille. Kilpailun järjestivät S-ryhmän ruokakaupat kumppaninaan Foodwest Oy. Tavoitteena oli löytää Suomen kuuluisin elintarvike
S-ryhmän mukaan myös kilpailun kärkikahinoissa olleet Juureva-levite, Härtelö-jäätelö ja kalajauheliha Särvin ovat menestyneet ja osin ne ovat jopa loppuneet hyllyistä.
Lapsiperheet ja nuoret kaupunkilaiset innostuneet
Somefiilistelyn perusteella näyttää siltä, että Leivon Leipomon kehittämä siemenkaurapyörykkö Boltsi iskee kipinää eritoten lapsiperheissä ja nuorten kaupunkilaisten keskuudessa.
– Myynti on ylittänyt odotuksemme. Teemme kaikkemme, jotta saamme tuotetta ulos riittävään tahtiin niin, että laatu pysyy huipputasolla ja tuotteita riittää, hehkuttaa Boltsin tuotekehityksestä vastaava Anssi Räntilä.
Boltsi onkin kiilannut pyörykkäkategorian kärkikastiin:
