HS Helsinki kertoo välikohtauksesta, joka on johtanut helsinkiläisravintolan maineen romahtamiseen sosiaalisessa mediassa.
Helsingin keskustan Stockmannilla sijaitsevassa kiinalaisessa Biang-buffetravintolassa sattui elokuun puolivälissä välikohtaus, joka on johtanut melkoiseen somemyrskyyn.
HS Helsingin mukaan tapahtumat saivat alkunsa, kun Tikriti Shabudin oli yhdessä vaimonsa, 76-vuotiaan äitinsä, kolmevuotiaan tyttärensä ja vuoden ikäisen poikansa kanssa syömässä ravintolassa. Shabudinin tytär alkoi yhtäkkiä itkeä kovaan ääneen. Shabudin oli omien sanojensa mukaan jo lähdössä viemään lasta ulos rauhoittumaan, mutta ei ehtinyt toteuttaa suunnitelmaansa ravintoloitsijan sännätessä paikalle.
Shabudin kertoo Helsingin Sanomille ravintoloitsijan puhuneen seurueelle ensin mandariinikiinaksi ja sen jälkeen englanniksi. Koska Shabudin puhuu itsekin hieman mandariinikiinaa, hän ymmärsi ravintoloitsijan viestin:
– Hänen tarkat sanansa olivat: lähtekää ravintolasta. Ettekö saa häntä [lasta] hiljaiseksi? Tämä on ravintola, ei päiväkoti, Shabudin kertoo Helsingin Sanomille.
Ravintola eri mieltä tilanteen kulusta
Shabudinin puoliso Michelle Chew jakoi kokemuksen seuraavana päivänä Facebookiin ja somemyrsky oli valmis. Pian helsinkiläisravintola alkoi saada ihmisiltä negatiivista palautetta ja ravintola-arvosteluita, jotka romahduttivat paikan kokonaisarvosanan.
Biang-ravintolan toinen omistaja Hui Zhao ei omien sanojensa mukaan voi ymmärtää, mitä pahaa ravintola on tehnyt. Hän pitää tilannetta epäreiluna.
