Mainos
Mainos

Hollywood-näyttelijä rakastui suomalaiseen lonkeroon niin palavasti, että tilasi sitä kotiin jatkuvalla syötöllä – teki lopulta pelimiehen liikkeen: "Minä todella uskon siihen"

Uudessa Top Gun -elokuvassa näyttelevä Hollywood-tähti Miles Teller päätti ostaa osuuden lonkerofirmasta, koska rakastui suomalaisjuomaan niin palavasti. Asiasta kertoo talouslehti Forbes ja Suomessa siitä on uutisoinut muun muassa Kauppalehti ja Ilta-Sanomat.

Hollywood-näyttelijä Miles Teller on ostanut osuuden The Finnish Long Drink -yrityksestä. Teller, joka näyttelee ensi vuonna ilmestyvässä Top Gun: Maverick -elokuvassa Tom Cruisen aisaparina, päätti sijoittaa suomalaisyhtiöön juotuaan lonkeroa ensin aktiivisesti yksityiselämässään. Näyttelijä kertoo talouslehti Forbesin haastattelussa, miten päätyi lonkeron ystäväksi:

– Käväisin paikallisessa alkoholimyymälässä Manhattanin Bowerylla ja maistoin sitä. Reaktioni oli sama kuin kaikilla, jotka ovat maistaneet lonkeroa ensimmäistä kertaa: mitä tämä oikein on? En kutsuisi sitä ginin ja greipin yhdistelmäksi, vaikka juoma maistuukin hieman näiltä ainesosilta. Lonkero on erittäin virkistävää ja minä vain rakastan sen pöhinää, Teller kertoo Forbesille.

Miles Tellerin onneksi juomaa olivat Manhattanilla maistattamassa yrityksen perustajat Ere Partanen ja Sakari Manninen. Teller jutusteli suomalaisyrittäjien kanssa ja innostui tuotteesta lopulta niin paljon, että tilasi sitä kotiinsakin.

– Soittelin jatkuvasti näille tyypeille, että saisin lisää juomaa. Sain lonkeroa kotiinkuljetettuna Los Angelesiin ja annoin sitä jatkuvasti perheenjäsenilleni ja ystävilleni golfkentällä.

Lopulta näyttelijä ei enää kehdannut vaivata suomalaisyrittäjiä, vaan päätti tehdä pelimiehen liikkeen: Teller osti osuuden The Finnish Long Drink -yrityksestä. Tarkkaa omistusosuutta ei ole kerrottu julkisuuteen.

"Minä todella uskon siihen"

Forbesin mukaan myös monet muut Hollywood-tähdet, kuten George Clooney, Sean Comb ja Ryan Reynolds, ovat viime vuosina heittäneet lusikkansa alkoholibisnekseen. Tellerin ja suomalaisen lonkeroyrityksen yhteistyötä vauhditti yhteinen ystävä, joka oli sattumoisin tekemisissä yrityksen kolmannen perustajan, Evan Burnsin kanssa. Pian koko poppoolle järjestyi tapaaminen ja pyörät alkoivat pyöriä.

– Pitkin kesää veivasimme papereita lakimiesten kanssa, että saimme molemmille hyvän diilin. Monet julkkikset mainostavat rahaa vasten, mutta me emme halunneet sellaista. Molemmat halusimme, että hän on oikeasti mukana yrityksessä, The Finnish Long Drink -yrityksen perustajat kertovat Kauppalehdelle.

Lonkeron suosio on viime vuosina kasvanut Yhdysvalloissa. Kauppalehden haastatteleman Sakari Mannisen mukaan juoman myynti on kasvanut vuoden alusta keskimäärin 30 prosenttia jokaisena kuukautena. Myös Miles Teller uskoo lonkeron maailmanvalloitukseen.

–  Minä todella uskon siihen. Mielestäni lonkero on mahtava vaihtoehto monelle muulle markkinoilla olevalle alkoholijuomalle.

Tällä hetkellä lonkeroa on Forbesin mukaan laajasti saatavilla Yhdysvalloissa ainakin New Yorkissa, New Jerseyssa, Nevadassa, Georgiassa ja Connecticutissa. Myös suomalainen panimoyhtiö Hartwall on paiskinut kovasti töitä lonkeron maailmanvalloituksen eteen. Hartwall aloitti lonkeron viennin muun muassa Ruotsiin, Alankomaihin ja Belgiaan vuonna 2016. 

Lähteet: Forbes, Kauppalehti

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja