Hans Välimäki kertoo oudoista tapahtumista ravintolassaan – asiakkaat harrastivat seksiä vessassa

26261854
Hans Välimäki on kohdannut uransa aikana valtavan määrän asiakkaita. Lehtikuva

Ravintoloiden asiakaspalvelu on puhuttanut tällä viikolla TripAdvisor-palvelussa aiheutuneen kohun myötä. Makuja.fi otti selvää, millaisia ikäviä asiakaskokemuksia Hans Välimäellä on ollut uransa aikana.

Ravintoloiden henkilökunta joutuu kohtaamaan paljon erilaisia asiakkaita arjessaan – ja väistämättä joukkoon mahtuu myös niitä ikävämpiä tapauksia. Huippukokki Hans Välimäki paljasti Makuja.fi:lle oudoimman tilanteen, johon hän on asiakaspalveluammatin myötä joutunut.

Ravintoloiden asiakaspalvelu nousi tällä viikolla keskustelunaiheeksi, kun TripAdvisor-palveluun tullut negatiivinen palaute sai aikaan sanasodan asiakkaan ja ravintola Groteskin ravintolatoimenjohtaja Paul Hickmanin välillä. Hickman ei hyväksynyt palautetta sellaisenaan, sillä asiakas oli hänen mukaansa muun muassa nimitellyt ravintolan työntekijöitä törkeään sävyyn.

Naistenvessassa harrastettiin paljon "ystävyyttä"

Välimäki kertoo, että ravintoloitsijat kohtaavat työssään hyvin erilaisia asiakkaita. Välimäelle ongelmaksi muodostuivat yhteen aikaan hänen silloisen ravintolansa, Chez Dominiquen wc-tilojen tapahtumat.

– Onhan sitä ollut sellaisiakin asiakkaita, joista on ollut harmia. Meidän naistenvessassamme harrastettiin paljon "ystävyyttä" yhteen aikaan, Välimäki kertoo.

Syy siihen, miksi juuri Chez Dominiquen wc-tilat houkuttelivat aikoinaan lemmenkipeitä asiakkaita, ei ole koskaan selvinnyt Välimäelle. Ravintolan henkilökunnalle asiakkaan lemmenleikkeihin puuttuminen on luonnollisesti hyvin kiusallista.

– Aloimme silloin jo miettiä, että oliko Chez Dominiquen vessa jollain sivustolla. Meno äityi joskus niin kovaksi, että jouduimme käymään koputtelemassa vessojen ovia, kun asiakkaat söivät pitkää menua, Välimäki muistelee.

– Se oli kieltämättä aika kiusallinen tilanne, Välimäki toteaa.

Huolimatta siitä, että tilanne naistenvessassa saattoi tuolloin olla hyvinkin hämmentävä sekä ravintolan henkilökunnalle että muille asiakkaille, Chez Dominiquesta puututtiin asiaan useampaan kertaan.

– Eihän siihen voi sen kummempaa sanoa, kuin että: "Voisitteko te tulla syömään? Jos malttaisitte odottaa sen aikaa, että pääsette tästä ravintolasta ulos, kun täällä on muitakin ihmisiä ja teidän käytöksenne on vähän häiritsevää", Välimäki muistelee. 

Entä millainen käytös suututtaa myyjät ruokakaupassa? Katso video:

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat

    • card_kaappaus_keittiossa
      Kaappaus keittiössä

      Huippukokki Kari ‘Kape’ Aihinen rientää suomalaisten kotikokkien avuksi. Nirsoilu, napostelu ja liian yksipuoliset ruokavaliot jäävät historiaan, kun Kape palauttaa keittiöihin tekemisen ilon sekä tuo lautasille värejä ja terveellisiä, maukkaita ruokia. Tehdään keittiöstä taas kodin paras paikka!

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja