Nakkien kypsentämiseen käytetyn veden kaupittelu terveystuotteena paljastui tempaukseksi, jonka tarkoituksena oli saada ihmiset suhtautumaan kriittisemmin markkinoilla oleviin ”ihmetuotteisiin”. Valitettavasti kaikki eivät ymmärtäneet paljon lupaavan veden todellista tarkoitusperää.
Katso videolta, miltä näyttää kuplaveden matka tehtaalta pulloon.
Kanadassa vastikään pidetyillä Car Free Day -festivaaleilla myynnissä ollut tuote saattoi saada ihmiset hieraisemaan silmiään kerran jos toisenkin. Festivaaleilla kaupiteltiin nimittäin 38 dollarin, eli noin 32 euron hintaan suodattamatonta hot dog -nakkien kypsentämiseen käytettyä vettä. Mainoslauseet väittivät veden laihduttavan, tehostavan aivojen toimintaa, lisäävän elinvoimaisuutta ja nuorentavan.
Veden ominaisuudet kuulostavat liian hyvältä ollakseen totta – ja sitä ne pääasiassa olivatkin.
Perättömiin väitteisiin perustuva tuote teki hyvin kauppansa
Vesi oli performanssitaiteilija Douglas Bevansin keino saada ihmiset suhtautumaan kriittisemmin markkinoilla oleviin tuotteisiin ja perehtymään tarkemmin luvattuihin terveysväittämiin.
Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä.
