Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Ei näin! Ravintoloitsijan anteeksipyyntö epäonnistui käsittämättömällä tavalla

Intialaisravintola yrittää päästä eroon huonosta maineesta.
Intialaisravintola yrittää päästä eroon huonosta maineesta.Shutterstock
Julkaistu 10.06.2016 21:16

MTV LIFESTYLE

Englannin Easingwoldissa sijaitsevan intialaisen ravintolan henkilökunta teki emämokan yrittäessään pyytää asiakkailtaan anteeksi.

Ravintoloitsija Mohammed Zaman tuomittiin vastikään kuudeksi vuodeksi vankeuteen sen jälkeen, kun yksi hänen ravintolansa asiakkaista kuoli pahan pähkinäallergian aiheuttaman allergisen kohtauksen seurauksena. Zaman oli päättänyt vaihtaa tikka masala -reseptinsä mantelit halvempiin pähkinöihin, jotta hän säästäisi rahaa. Asiakkaille tästä pienestä muutoksesta ei kuitenkaan kerrottu, ja surkeiden sattumusten summana säästöyritys johti yhen asiakkaan kuolemaan.

Eroon huonosta maineesta

Vankilassa istuvan Zamanin poika on perheineen ottanut ravintolan hoitaakseen, ja poika lähetti ravintolan mainetta puhdistaakseen vastikään sähköpostiviestin ravintolan asiakkaille. Anteeksipyynnöksi tarkoitetun viestin sisältö ei kuitenkaan lopulta ollut aivan sitä, mitä sen vastaanottaneet asiakkaat saattoivat kuvitella. Sen sijaan, että poika olisi keskittynyt ottamaan osaa ikävään tapahtuneen, joka tietysti vaikuttaa myös ravintolan maineeseen, hän käytti tilaisuutensa hyväksi ja mainosti viestissä ravintolan uutta ruokalistaa.

Tällaisen viestin ravintoloitsijan poika lähetti asiakkailleen:

"Me pyydämme vilpittömästi anteeksi kaikilta uskollisilta asiakkailtamme viime aikoina Easingwoldin aluetta kohdanneesta ikävästä huomiosta sekä ravintolan omistajan epäonnistunutta päätöstä. Asian suhteen tehtiin virhe, mutta nyt on aika siirtyä eteenpäin, sillä herra Zaman toivoo niin.

Aiomme pian julkistaa uuden jälkiruokalistan, ja olemme palkanneet leivonnaisiin erikoistuneen lontoolaisen kokin suunnittelemaan listan puolestamme. Filosofiamme on yhä – Khalique Zamanin aloittaman perinteen mukaisesti – luoda todella laadukasta intialaista ruokaa, joka läpäisee korkeimmatkin standardit. Innostavat maut ja hienovaraiset aromit...


Käsityksesi intialaisesta ruoasta tulee muuttumaan... Tulet huomaamaan eron heti, kun ruoat saapuvat!"

Jää nähtäväksi, kuinka anteeksipyynnöksi alun perin tarkoitettu viesti tulee vaikuttamaan ravintolan asiakasvirtaan ja huonoon maineeseen."

Lähde: someecards.com

Lisää aiheesta:

Asiakas tilasi vegaaniravintolassa hampurilaisen ja järkyttyi saadessaan vegaanisen hampurilaisen – ravintolalta eeppinen vastaus palautteeseenKeittiöpäällikkö Tomin vuodatus "ravintolan pahimmista asiakkaista" voi koskettaa sinuakin – karu ilmiö tuttu myös Suomesta: "Käytöksenne on häpeällistä"Brittiravintoloitsijat turhautuneita vegaaneihin – jopa porttikiellolla uhkailtuAsiakas raivostui saamastaan kuitista – halventava sana maksoi Taco Bellin kassahenkilölle työpaikan Ravintoloitsija tuomittiin kuolemantuottamuksesta – pahoittelukirjeessä mainostetaan uusia jälkiruokiaRavintoloitsija tylyttää negatiivisia arvioita antaneita asiakkaita: ”Vedä ruskea paperipussi päähäsi”
RavintolatMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Ravintolat
  • 8.11.17:32
    Ruoka

    Akis on kouluttanut kokkeja suomalaisravintoloihin yli 30 vuotta – kaikki lähtee intohimosta

  • 6.11.16:46
    Ruoka

    Yksi uunitemppu ja arkinen raaka-aine muuttuu herkuksi – Henri Alén paljastaa kikan

  • 2.11.10:52
    Helsinki

    Helsinkiä pääsee ihailemaan nyt uudesta paikasta – alla vilistää päivittäin neljännesmiljoona ihmistä

  • 1.11.17:43
    Ruoka

    Katrina on työskennellyt tarjoilijana yli 20 vuotta – tällaisia ovat suomalaiset asiakkaat

  • 31.10.15:05
    Huijaukset

    Poliisi: Tampereen feikkiravintolaa operoitiin Afrikasta