Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Ei näin! Ravintoloitsijan anteeksipyyntö epäonnistui käsittämättömällä tavalla

Intialaisravintola yrittää päästä eroon huonosta maineesta.
Intialaisravintola yrittää päästä eroon huonosta maineesta.Shutterstock
Julkaistu 10.06.2016 21:16

MTV LIFESTYLE

Englannin Easingwoldissa sijaitsevan intialaisen ravintolan henkilökunta teki emämokan yrittäessään pyytää asiakkailtaan anteeksi.

Ravintoloitsija Mohammed Zaman tuomittiin vastikään kuudeksi vuodeksi vankeuteen sen jälkeen, kun yksi hänen ravintolansa asiakkaista kuoli pahan pähkinäallergian aiheuttaman allergisen kohtauksen seurauksena. Zaman oli päättänyt vaihtaa tikka masala -reseptinsä mantelit halvempiin pähkinöihin, jotta hän säästäisi rahaa. Asiakkaille tästä pienestä muutoksesta ei kuitenkaan kerrottu, ja surkeiden sattumusten summana säästöyritys johti yhen asiakkaan kuolemaan.

Eroon huonosta maineesta

Vankilassa istuvan Zamanin poika on perheineen ottanut ravintolan hoitaakseen, ja poika lähetti ravintolan mainetta puhdistaakseen vastikään sähköpostiviestin ravintolan asiakkaille. Anteeksipyynnöksi tarkoitetun viestin sisältö ei kuitenkaan lopulta ollut aivan sitä, mitä sen vastaanottaneet asiakkaat saattoivat kuvitella. Sen sijaan, että poika olisi keskittynyt ottamaan osaa ikävään tapahtuneen, joka tietysti vaikuttaa myös ravintolan maineeseen, hän käytti tilaisuutensa hyväksi ja mainosti viestissä ravintolan uutta ruokalistaa.

Tällaisen viestin ravintoloitsijan poika lähetti asiakkailleen:

"Me pyydämme vilpittömästi anteeksi kaikilta uskollisilta asiakkailtamme viime aikoina Easingwoldin aluetta kohdanneesta ikävästä huomiosta sekä ravintolan omistajan epäonnistunutta päätöstä. Asian suhteen tehtiin virhe, mutta nyt on aika siirtyä eteenpäin, sillä herra Zaman toivoo niin.

Aiomme pian julkistaa uuden jälkiruokalistan, ja olemme palkanneet leivonnaisiin erikoistuneen lontoolaisen kokin suunnittelemaan listan puolestamme. Filosofiamme on yhä – Khalique Zamanin aloittaman perinteen mukaisesti – luoda todella laadukasta intialaista ruokaa, joka läpäisee korkeimmatkin standardit. Innostavat maut ja hienovaraiset aromit...


Käsityksesi intialaisesta ruoasta tulee muuttumaan... Tulet huomaamaan eron heti, kun ruoat saapuvat!"

Jää nähtäväksi, kuinka anteeksipyynnöksi alun perin tarkoitettu viesti tulee vaikuttamaan ravintolan asiakasvirtaan ja huonoon maineeseen."

Lähde: someecards.com

Lisää aiheesta:

Keittiöpäällikkö Tomin vuodatus "ravintolan pahimmista asiakkaista" voi koskettaa sinuakin – karu ilmiö tuttu myös Suomesta: "Käytöksenne on häpeällistä"Brittiravintoloitsijat turhautuneita vegaaneihin – jopa porttikiellolla uhkailtuAsiakas raivostui saamastaan kuitista – halventava sana maksoi Taco Bellin kassahenkilölle työpaikan Ravintoloitsija tuomittiin kuolemantuottamuksesta – pahoittelukirjeessä mainostetaan uusia jälkiruokiaRavintoloitsija tylyttää negatiivisia arvioita antaneita asiakkaita: ”Vedä ruskea paperipussi päähäsi”Uhkasi ampua kaikki vegaanit – menikö ravintoloitsijan huumori jo liian pitkälle?
RavintolatMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Ravintolat
  • 07:00
    Ruoka

    Neljän ruokalajin illallinen alle 13 eurolla – Henri Alénin ravintolassa tapahtuu marraskuussa kummia

  • 24.10.18:26
    Ruoka

    Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija 2025: Tässä ovat uudet Suomen mestarit!

  • 23.10.10:15
    Ruoka

    Suomalainen donitsiketju vakavissa vaikeuksissa

  • 17.10.07:55
    Ruoka

    Jesse odotti Foodoran tilausta lähes kaksi tuntia – taustalta paljastui erikoinen toimintatapa: "Kusevat ravintoloiden muroihin"

  • 9.10.17:04
    Espoo

    IL: Alaston nuori nainen tuli espoolaisravintolaan kesken lounaan ja alkoi huutaa