Uusissa broileripaketeissa käytetään 54 prosenttia vähemmän muovia kuin vanhoissa muovirasioissa.
Hunajamarinoidut broilerisuikaleet ovat olleet suomalaisten kestosuosikki jo 28 vuoden ajan. Tilastot paljastavat, että ne ovat edelleen Suomen suosituin kanatuote: niitä myydään päivittäin tuhansia paketteja.
Lue myös: Valtava suosio yllätti valmistajankin: Järjetön hittiruoka, jota myydään edelleen 14 000 pakettia päivässä Suomessa
Nyt suikaleet saavat kuitenkin haastajan, kun HK Scan lanseeraa pussiin pakatut uudet rintafileet tomaatilla ja basilikalla maustettuna.
Kyseessä on ketjupakkaus, jossa fileet on pakattu perinteisen muovirasian sijaan vakuumipakkaukseen, jokainen filee omaan ”lokeroonsa”. Pakkaus toimii samalla myös sous vide -kypsennyspussina. Kahden fileen pussipakkauksessa on 54 prosenttia vähemmän muovia verrattuna vastaavaan rasiapakkaukseen.
– Uusista fileistä saattaa hyvinkin tulla haastaja hunajamarinoiduille suikaleille, jotka ovat olleet jo vuosikausia suosituin kanatuote, Kariniemen markkinointipäällikkö Vesa Saarenmaa HKScanista veikkaa.
Vesa Saarenmaa oli itse mukana sekä keksimässä hitiksi noussutta hunajamarinadia broilerille että seuraamassa siipikarjatuotteiden aikaansaamaa mullistusta suomalaisessa ruokakulttuurissa. Hunajamarinoitu broileri lanseerattiin vuonna 1991 ja se kasvoi nopeasti ilmiöksi.
– Emme me alussa edes oikein ymmärtäneet, emmekä osanneet odottaakaan, millä tavalla se lähti silloin heti lentoon. Hunajamarinadi oli silloin heti alkuun kaikkein suosituin, Saarenmaa muisteli MTV:n Makuja.fi-sivustolle vuonna 2015.
Uusia pussiin pakattuja broilerinfileitä saa myös maustamattomina.
