Bacardi Limited lanseerasi uuden tuotekokoelman, jonka juomien markkinoidaan olevan suunniteltu ”naisilta naisille”. Uudet tuotteet saivat sosiaalisessa mediassa jäätävän vastaanoton. Aiheesta kertoo Metro UK.
Tuotekokoelman nimi on Plume & Petal, suomennettuna Höyhen & Terälehti. Siihen kuuluu kolme eri makuista vodkaa – persikka, kurkku ja sitruuna. Juomat sisältävät puolet vähemmän alkoholia kuin normaali vodka.
Tuotteet ovat lanseerattu toistaiseksi vain Yhdysvalloissa, jossa niiden on tarkoitus tulla myyntiin elokuussa.
Toimittajille lähetetyssä markkinointimateriaalissa tuotekokoelman kerrotaan olevan suunniteltu ”naisilta naisille”. Materiaalin mukaan se on tarkoitettu moderneille naisille, nautittavaksi toisten naisen seurassa. Inspiraationsa tuote on saanut kylpylämaailmasta.
Markkinoinnille täystyrmäys
Kaikki materiaalin saaneet toimittajat eivät ilahtuneet Bacardi Limitedin tavasta markkinoida tuotetta. Sen kritisoidaan muun muassa vahvistavan sukupuoliin kohdistuvia stereotypioita.
– Juuri se mitä tarvitsin vuonna 2020! Sukupuolitettuja juomia, jotka sisältävät vain puolet normaalista alkoholipitoisuudesta, tylyttää Food & Wine -julkaisun toimittaja Khushbu Shah Twitterissä.
Jos julkaisu ei näy, katso se .
