Alkon kokonaismyynnit laskivat lokakuussa edellisvuoteen verrattuna, mutta muutama nousijakin juomien joukosta kuitenkin löytyy.
Videolla: Osaatko avata viinitonkan oikein?
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla kerrottiin aiemmin Alkon tämän vuoden hittijuomasta. Hieman yllättäen, korona-ajan ankeudesta huolimatta, suomalaisten ostoskoreihin on sujahtanut tänä vuonna hurja määrä samppanjaa.
– Samppanjan myynti on tänä vuonna kasvanut tammi-elokuun akselilla 25,9 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Se on aika merkittävä nousu, kertoi MTV:lle Alkon tuoteviestintäpäällikkö Taina Vilkuna.
Samppanjan ja alkoholittomien juomien myynti kasvoi lokakuussa
Nyt Alko tiedottaa vuoden 2021 lokakuun myynneistään. Alkon lokakuun litramyynti väheni edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna 10,8 prosenttia. Alkoholittomien juomien trendi sen sijaan näyttää jatkuvan.
Punaviineissä litramyynti laski noin 15 prosenttia, valkoviineissä lähes 14 prosenttia ja roseeviineissä noin 7 prosenttia. Kuohuviinien myynti laski nelisen prosenttia, kun puolestaan samppanjan myynti kasvoi reilut 4 prosenttia. Siiderien myynti laski noin 10 prosenttia ja oluiden noin 7 prosenttia. Tuoteryhmistä myyntiään kasvatti alkoholittomat juomat, joiden myyntilitrat kasvoivat 16 prosenttia.