Mainos
Mainos

4 vinkkiä terveellisiin ja suklaisiin välipaloihin

Tumma suklaa on terveellistä ja sen avulla lukuisista välipaloista saa normaalia maistuvampia.

Tumma suklaa vähentää muun muassa sydän- ja verisuonitautien ja aivohalvauksien riskiä. Tummaa suklaata voikin huoletta lisätä useiden välipalojen sekaan. Täytyy kuitenkin muistaa, että tumman suklaan kaakaopitoisuuden tulee olla vähintään 70 prosenttia, jotta siitä saadaan riittävästi terveyteen vaikuttavia antioksidantteja.

1. Smoothie

Makoisan smoothien saa aikaiseksi, kun lisää mansikoiden, mustikoiden ja maustamattoman jogurtin sekaan myös suklaahippuja.

2. Puuro

Tee aamupalastasi hieman maistuvampi lisäämällä kuuman puuron sekaan muutama palanen tummaa suklaata. Tutkimuksen mukaan aamupalalla pienimuotoinen herkuttelu auttaa hillitsemään makeanhimoa.

3. Suklaakuorrute

Sulata tummaa suklaata vesihauteessa ja kaada sitä esimerkiksi popcornin tai mansikoiden päälle. Voit kaataa sulanutta tummaa suklaata myös esimerkiksi oliivien ja aurinkokuivien tomaattien päälle, vain taivas on rajana.

4. Annoksiin

Tumma suklaa antaa lähestulkoon annokselle kuin annokselle ihastuttavan ja omaperäisen maun. Lisää siis huoletta suklaata tavallisten reseptien joukkoon ja maistele esimerkiksi ystäviesi kanssa. Miltähän esimerkiksi suklaakuorrutettu pihvi ja tankoparsa maistuisivat?

Lue myös:

Lähde: Health

 

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.