Slush kiihdyttää suomalaisyrityksiä kohti maailman huippua – MTV vahvasti mukana

Slushiin odotetaan 10 000 kävijää 2:06

Slushin pääsuunnittelijan Jenni Kääriäisen mukaan Slush14 on elämys – ei mikään jäykkä konferenssi. 

– Toivon, että Slushissa vierailleesta ihmisestä tuntuu siltä, että hän on nähnyt jotain sellaista uutta, jota ei olisi voinut ajatellakaan, kuvailee Kääriäinen.

MTV mukana jo kolmatta kertaa

MTV:n toimitusjohtajan Heikki Rotkon mukaan Slush näkyy MTV:n eri medioissa laajasti. Tapahtumaa seurataan kattavasti verkossa, radiossa ja televisiossa. 

– Slush järjestetään seitsemättä kertaa ja MTV on mukana jo kolmatta kertaa tapahtumassa. Tämä on todella tärkeä tapahtuma nimenomaan Suomen tulevaisuudelle.

Rotkon mukaan jokaisen suomalaisen yritysjohtajan sisällä pitäisi olla pieni Slush.

–Slushilla on iso merkitys suomalaiselle yrittäjyydelle ja suomalaisten asenteeseen digitaaliseen murrokseen: Me otamme sen positiivisesti ja haluamme kehittyä ja kasvaa.

Rotkon mukaan on tärkeää, että Slushissa perinteiset "savupiippuyritykset" ja kasvuyritykset kohtaavat.

– Molemmilla on paljon toisilleen annettavaa ja opittavaa. Ei pidä ajatella, että kasvuyrittäjät ovat täällä ja "savupiippuyritykset" tuolla, vaan niiden pitää ollakin koko ajan enemmän yhtä, kuvailee Rotko.

Seitsemättä kertaa järjestettävä Slush on siirtynyt Kaapelitehtaalta Messukeskukseen. Kyseessä on Suomen suurin tekninen toteutus.

– Elämyksen tästä tekevät valaistus ja epätavalliset ratkaisut sisustuksessa, somistuksessa ja aluesuunnittelussa. Teemme paljon kaksikerrosrakentamista, joka katkoo tilaa ja ohjaa ihmisiä kävelemään sokkeloisesti ja löytämään uusia nurkkia. Tänne ei pääse yhtään luonnonvaloa.

Slush on kaksipäiväinen teknologia- ja kasvuyritystapahtuma, jossa pohjoiseurooppalaiset yritykset kohtaavat kansainvälisesti merkittävät sijoittajat ja mediat. Osallistujia on 10 000 ja puhujia pari sataa.

– Täällä ihmisille annetaan valtava informaatiotulva ja siinä "tulvatilanteessa" voi olla jotain, mikä virkistää ja rentouttaa. 

Kääriäinen mainitsee esimerkiksi Green Stage -lavan, jonka lamput on rakennettu kuin bonzaipuun oksisto. 

MTV toimitusjohtaja: Slush tärkeä tapahtuma Suomelle 2:21

– Keskustelut käydään ikäänkuin puun oksistojen alla lamppujen loisteessa, jotka symboloivat ikään kuin auringonpaistetta. Stagella käsitellään ympäristöön ja kierrättämiseen liittyviä sisältöjä.


Vuoden Slushia suunnitelleen Kääriäisen suunnitelmia rakennetaan viikon ajan reilun 200 henkilön voimin.

Tavoite luoda maailman parhaat yritykset

Slushin tavoitteena on tuoda saman katon alle mahdollisimman paljon yrittäjiä ja auttaa heitä nostamaan yrityksensä maailman parhaaksi.

–Slush on erinomainen tilaisuus yrityksille löytää sijoituksia, asiakkaita, partnereita ja medianäkyvyyttä tai rekrytä mahdollisesti työntekijöitä, toteaa vastaava tuottaja Atte Hujanen Slushista.

– Meillä on prosentuaalisesti eniten täällä mobiili- ja pelifirmoja.

Otsikkoa muokattu su 16.11. klo 12.40.

Lue myös:

    Uusimmat