Slushin pääsuunnittelijan Jenni Kääriäisen mukaan Slush14 on elämys – ei mikään jäykkä konferenssi.
– Toivon, että Slushissa vierailleesta ihmisestä tuntuu siltä, että hän on nähnyt jotain sellaista uutta, jota ei olisi voinut ajatellakaan, kuvailee Kääriäinen.
MTV mukana jo kolmatta kertaa
MTV:n toimitusjohtajan Heikki Rotkon mukaan Slush näkyy MTV:n eri medioissa laajasti. Tapahtumaa seurataan kattavasti verkossa, radiossa ja televisiossa.
– Slush järjestetään seitsemättä kertaa ja MTV on mukana jo kolmatta kertaa tapahtumassa. Tämä on todella tärkeä tapahtuma nimenomaan Suomen tulevaisuudelle.
Rotkon mukaan jokaisen suomalaisen yritysjohtajan sisällä pitäisi olla pieni Slush.
–Slushilla on iso merkitys suomalaiselle yrittäjyydelle ja suomalaisten asenteeseen digitaaliseen murrokseen: Me otamme sen positiivisesti ja haluamme kehittyä ja kasvaa.
Rotkon mukaan on tärkeää, että Slushissa perinteiset "savupiippuyritykset" ja kasvuyritykset kohtaavat.
– Molemmilla on paljon toisilleen annettavaa ja opittavaa. Ei pidä ajatella, että kasvuyrittäjät ovat täällä ja "savupiippuyritykset" tuolla, vaan niiden pitää ollakin koko ajan enemmän yhtä, kuvailee Rotko.
Seitsemättä kertaa järjestettävä Slush on siirtynyt Kaapelitehtaalta Messukeskukseen. Kyseessä on Suomen suurin tekninen toteutus.
– Elämyksen tästä tekevät valaistus ja epätavalliset ratkaisut sisustuksessa, somistuksessa ja aluesuunnittelussa. Teemme paljon kaksikerrosrakentamista, joka katkoo tilaa ja ohjaa ihmisiä kävelemään sokkeloisesti ja löytämään uusia nurkkia. Tänne ei pääse yhtään luonnonvaloa.

