Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Slush kiihdyttää suomalaisyrityksiä kohti maailman huippua – MTV vahvasti mukana

2:06Slushiin odotetaan 10 000 kävijää
Julkaistu 15.11.2014 19:38
Toimittajan kuva

Raija Kantomaa

raija.kantomaa@mtv.fi

RaijaKantomaa

Slushin pääsuunnittelijan Jenni Kääriäisen mukaan Slush14 on elämys – ei mikään jäykkä konferenssi. 

– Toivon, että Slushissa vierailleesta ihmisestä tuntuu siltä, että hän on nähnyt jotain sellaista uutta, jota ei olisi voinut ajatellakaan, kuvailee Kääriäinen.

MTV mukana jo kolmatta kertaa

MTV:n toimitusjohtajan Heikki Rotkon mukaan Slush näkyy MTV:n eri medioissa laajasti. Tapahtumaa seurataan kattavasti verkossa, radiossa ja televisiossa. 

– Slush järjestetään seitsemättä kertaa ja MTV on mukana jo kolmatta kertaa tapahtumassa. Tämä on todella tärkeä tapahtuma nimenomaan Suomen tulevaisuudelle.

Rotkon mukaan jokaisen suomalaisen yritysjohtajan sisällä pitäisi olla pieni Slush.

–Slushilla on iso merkitys suomalaiselle yrittäjyydelle ja suomalaisten asenteeseen digitaaliseen murrokseen: Me otamme sen positiivisesti ja haluamme kehittyä ja kasvaa.

Rotkon mukaan on tärkeää, että Slushissa perinteiset "savupiippuyritykset" ja kasvuyritykset kohtaavat.

– Molemmilla on paljon toisilleen annettavaa ja opittavaa. Ei pidä ajatella, että kasvuyrittäjät ovat täällä ja "savupiippuyritykset" tuolla, vaan niiden pitää ollakin koko ajan enemmän yhtä, kuvailee Rotko.

Seitsemättä kertaa järjestettävä Slush on siirtynyt Kaapelitehtaalta Messukeskukseen. Kyseessä on Suomen suurin tekninen toteutus.

– Elämyksen tästä tekevät valaistus ja epätavalliset ratkaisut sisustuksessa, somistuksessa ja aluesuunnittelussa. Teemme paljon kaksikerrosrakentamista, joka katkoo tilaa ja ohjaa ihmisiä kävelemään sokkeloisesti ja löytämään uusia nurkkia. Tänne ei pääse yhtään luonnonvaloa.

Slush on kaksipäiväinen teknologia- ja kasvuyritystapahtuma, jossa pohjoiseurooppalaiset yritykset kohtaavat kansainvälisesti merkittävät sijoittajat ja mediat. Osallistujia on 10 000 ja puhujia pari sataa.

– Täällä ihmisille annetaan valtava informaatiotulva ja siinä "tulvatilanteessa" voi olla jotain, mikä virkistää ja rentouttaa. 

Kääriäinen mainitsee esimerkiksi Green Stage -lavan, jonka lamput on rakennettu kuin bonzaipuun oksisto. 

2:21MTV toimitusjohtaja: Slush tärkeä tapahtuma Suomelle

– Keskustelut käydään ikäänkuin puun oksistojen alla lamppujen loisteessa, jotka symboloivat ikään kuin auringonpaistetta. Stagella käsitellään ympäristöön ja kierrättämiseen liittyviä sisältöjä.

slush1

Vuoden Slushia suunnitelleen Kääriäisen suunnitelmia rakennetaan viikon ajan reilun 200 henkilön voimin.

Tavoite luoda maailman parhaat yritykset

Slushin tavoitteena on tuoda saman katon alle mahdollisimman paljon yrittäjiä ja auttaa heitä nostamaan yrityksensä maailman parhaaksi.

–Slush on erinomainen tilaisuus yrityksille löytää sijoituksia, asiakkaita, partnereita ja medianäkyvyyttä tai rekrytä mahdollisesti työntekijöitä, toteaa vastaava tuottaja Atte Hujanen Slushista.

– Meillä on prosentuaalisesti eniten täällä mobiili- ja pelifirmoja.

Otsikkoa muokattu su 16.11. klo 12.40.

Lisää aiheesta:

Peter Vesterbacka: Näiltä aloilta löytyvät Suomen seuraavat startup-menestyjät – myös Woltin Miki Kuusi innoissaanSlushin toimitusjohtaja iloitsee ilmiöstä, joka tuo suuren määrän uutta rahaa Suomeen: "Tulee entisestään kiihtymään"Slush-pöhinä ei iskenyt Aasiassa – reviiriään laajentanut start-up-tapahtuma otti takapakkiaSlush kerää ensi viikolla kansainvälistä businessväkeä Helsinkiin – tapahtuman johtaja paljastaa taviksille, miksi yrittäjät ja sijoittajat ovat valmiita maksamaan satoja eurojaPariisin VivaTech-messut houkutti 40 000 kävijää: ”Macronin teknologia-asenne on hyvä”Vuoden ponnistelut takana: Suomalaisfirman Google-palvelu tavoittelee miljoonia käyttäjiä
SlushKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Slush
  • ke16:49
    Verot

    Suomen kovatuloisimpien joukkoon noussut Wolt-pomo Marianne Vikkula kertoo, miksi päätöksiä pitää tehdä nopeasti

  • 20.11.202419:55
    Teknologia

    Nato-jäsenyys nosti Suomen puolustusteknologian arvoa – Slushista haetaan startupeille miljoonia

  • 20.11.202419:06
    Teknologia

    Stubb puhui Slushissa: Varoituksen sana tekoälyn voimasta

  • 05.12.202316:15
    Helsinki

    Suomalaisen sähkömoottoripyörän valtti on uniikki moottori – erikoismallin suunnitteli Mika Häkkinen

  • 01.12.202320:55
    Sanna Marin

    Täysi tupa kuunteli ex-pääministeri Sanna Marinia Slushissa – "En ole sanonut, että en koskaan palaisi politiikkaan"