Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Volkswagen tähtää automaailman Appleksi – lyö tiskiin 34 miljardia euroa

Volkswagenin konseptiauto BUDD-e.
Volkswagenin konseptiauto BUDD-e.Tom Dulat / Getty Images News / Getty Images
Julkaistu 17.02.2018 17:59

Ville Järveläinen

Muistuttavatko Volkswagenin ja Applen tuotteet toisiaan tulevaisuudessa?

Volkswagenin designosaston johtaja Klaus Bischoff kertoo saksalaisvalmistajan ammentavan tulevaisuudessa enemmän ja enemmän teknologiajätti Applen oppeja.

25-vuotisen uran Volkkarilla tehnyt Bischoffin mukaan Volkswagen on parhaillaan määrittelemässä omia arvojaan sen valmistautuessa siirtymään sähköautojen aikaan.

– Tarkoituksenamme on Applen tavoin olla mahdollisimman merkityksellisiä, puristisia ja selkeitä, Bischoff kertoo ja muistuttaa myös täysin uuden arkkitehtuurin visualisoinnin tärkeydestä.

Saksalaisvalmistaja on panostanut 30 miljardia euroja sähköautojen, autonomisen teknologian ja digitaalisuuden edistämiseen. Tästä summasta viitisen miljardia meni pelkän uuden modulaarisen MEB-alustan kehitykseen, jota on määrä käyttää tulevien vuosien aikana yli 20 täyssähköautossa.

Ennen dieselskandaaliaan Volkswagen ei ollut juurikaan panostanut autojensa sähköistämiseen, mutta syyskuun 2015 jälkeen siitä on tullut yksi autojen sähköistymistä innokkaimmin ajavista valmistajista.

Lähde: Reuters

***

6:15Volkswagen esitteli tulevaisuuden Kleinbusin

Lisää aiheesta:

Pidätkö itseäsi aggressiivisena ilmastoaktivistina? Haluaisitko tienata? Eräs autovalmistaja saattaa etsiä juuri sinuaApple sai rukkaset BMW:ltä ja Mersulta – löi kättä päälle Volkswagenin kanssaVolkswagen ottaa käyttöön uuden logon – pysynyt lähes samanlaisena yli 70 vuottaPölynimurivalmistaja rynnii automarkkinoille – ensimmäinen malli jo 2020Vuosien salailu on päättynyt: Apple vahvisti kehittävänsä autonomisten autojen teknologiaaAudi karsii moottori- ja vaihteistovalikoimaansa – panostaa sähköautoihin
VolkswagenSähköautotAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Volkswagen
  • 24.8.15:15
    Raha

    Maksaisitko kuukausimaksua lisätehosta? Volkswagenilta uusi tilauspalvelu

  • 26.5.16:23
    Yritykset ja brändit

    Volkswagenin johtajille tuomioita päästömanipulaatiosta

  • 1.1.08:33
    Kuluttajariidat

    Mies latasi sähköautoaan Helsinki-Vantaan parkkihallissa 2,5 tuntia – lasku liki 300 euroa

  • 20.12.202421:01
    Autot

    Volkswagenin kaavailemista säästöistä sopu – Saksan tehtaat pysyvät auki

  • 02.12.202415:16
    Ulkomaat

    Tuhannet työntekijät lakkoon Volkswagenin tehtailla Saksassa