Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Virtuaalitodellisuuteen ja e-urheiluun käytetään maailmalla lähivuosina yhä enemmän rahaa – perinteisten medioiden näkymät synkempiä

Pelaaja espanjalaisella Fun & Serious Game -festivaalilla viime vuonna.
Pelaaja espanjalaisella Fun & Serious Game -festivaalilla viime vuonna.
Julkaistu 22.07.2019 10:10

MTV UUTISET – STT

Viihteeseen ja mediaan maailmanlaajuisesti käytetty rahamäärä kasvaa lähivuosien aikana keskimäärin 4,3 prosentin vuosivauhtia, ennustaa konsultti- ja tilintarkastusyhtiö PwC.

Yhtiön arvion mukaan Suomessa alan vuosikasvu on vajaat kaksi prosenttia vuoteen 2023 mennessä.

– Suomessa alan kokonaiskasvu on maltillista, mutta segmenttien sisällä on voimakasta vaihtelua. Kasvuennuste pelkästään digitaalisten tuotteiden ja palvelujen liikevaihdolle on 5,7 prosenttia, PwC:n osakas Tuomas Törmänen toteaa tiedotteessa.

Maailmanlaajuisilla markkinoilla rahaa käytetään lähivuosina huomattavasti nykyistä enemmän esimerkiksi virtuaalitodellisuuden tuotteisiin ja elektroniseen urheiluun. Miinusmerkkistä kehitys puolestaan on painettujen sanomalehtien myynnissä.

Perinteisen televisiotoiminnan osalta ennuste on ensimmäistä kertaa negatiivinen. Kuluttajat siirtyvät kasvussa olevien suoratoistopalvelujen pariin. PwC:n mukaan suuntaus näkyy myös Suomessa selvästi, ja lähivuosina ei ole odotettavissa lainkaan kasvua perinteisessä televisiotoiminnassa ja videotallenteissa.

Lisää aiheesta:

Kotimainen verkkokauppa on elpymässä
Digitaalisten palveluiden kysyntä kiihtyi koronakeväänä – Alma Media odottaa median rakennemuutoksen voimistuvan
Korona-aikana verkkokauppa on menestynyt - Verkkokauppa.com kertoo liikevaihtonsa kasvaneen alkuvuonna
Hurja ennustus: Näin mobiililaitteiden käyttö tulee muuttumaan neljän vuoden aikana
Peliala kukoistaa Suomessa: "Olemme Euroopan kolmen suurimman maan joukossa"
Suuryritykset panostavat digitalisaatioon – moni siirtämässä toimintoja ulkomaille
MediaVirtuaalitodellisuusTalousKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Media
  • to08:15
    Jone Nikula

    Jone Nikula takaisin radioon – "Kiva palata lapsuudenkotiin"

  • ke17:39
    Tietosuoja

    Iltalehden toiminnasta runsaasti kanteluita

  • ke11:38
    Tekoäly

    Tekoäly ei osannut kertoa, kuka on paavi – tutkimus: AI-avustajat vääristävät uutisia

  • ti20:15
    Iltalehti

    Iltalehti alkoi veloittaa lukijoita, jotka kieltäytyvät kohdennetusta mainonnasta

  • ti18:50
    Tekoäly

    Brittitelevisiossa megayllätys: "Minua ei ole olemassa"