Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Verkkokauppa.com hyötyi koronan kiihdyttämästä siirtymästä nettikauppaan – pitkittynyt pandemia toisi kuitenkin mukanaan riskejä

7:23Korona räjäytti suomalaisen verkkokaupan myynnin – yksi 15 000 euron ostos sai asiantuntijankin suun loksahtamaanKorona räjäytti suomalaisen verkkokaupan myynnin – yksi 15 000 euron ostos sai asiantuntijankin suun loksahtamaan
Julkaistu 23.10.2020 09:04

MTV UUTISET – STT

Verkkokauppa.com hyötyi koronapandemian vauhdittamasta verkkokaupan murroksen kiihtymisestä.

Yhtiön liikevaihto kasvoi heinä-syyskuussa seitsemän prosenttia verrattuna vuoden takaiseen ja oli 129 miljoonaa euroa. Vertailukelpoinen liiketulos oli 5,6 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon lähes 30 prosenttia.

Erityisesti suurten kodinkoneiden, puhelimien, urheilutarvikkeiden, grillaustuotteiden, toimistotarvikkeiden sekä kodin ja valaistuksen tuotteiden myynti kasvoi.

Pandemian pitkittyminen vaikuttaa kielteisesti kulutukseen matkailu- ja palvelualalla, mikä Verkkokauppa.comin mukaan on lisännyt tuotteiden kuluttajakysyntää mutta toisaalta rajoittanut alhaisemman myyntikatteen tukkukauppaa.

Lyhyen aikavälin riski siitä, että pandemia kiihtyy tai tilanne Suomessa heikkenee, on kasvanut.

– Tällä saattaa olla vaikutusta yhtiön toimintaan ja kykyyn turvallisesti palvella asiakkaita kivijalkakaupoissa, etenkin tärkeänä neljäntenä vuosineljänneksenä, tulostiedotteessa todetaan.

Lisää aiheesta:

Kesko jatkaa hyvää tulosta koronan keskellä: kolmas vuosineljännes historian paras – koronaepidemian uskotaan silti vaikuttavan negatiivisesti joulumyyntiin
S-ryhmän myynti putosi 0,7 prosenttia tammi-syyskuussa – matkailu- ja ravitsemuskauppa koronakurimuksessa
Gigantti kuuluu koronakevään voittajiin – liikevaihto ja tulos kasvoivat merkittävästi
Terveystalon tulos putosi – tilanne kääntyi vahvasta kasvusta laskuun vain muutamassa päivässä
Korona-aikana verkkokauppa on menestynyt - Verkkokauppa.com kertoo liikevaihtonsa kasvaneen alkuvuonna
Oriolan voitto kasvoi – lääkkeiden kysyntä apteekeissa ennennäkemätöntä
VerkkokauppaTalousLiiketulosKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Verkkokauppa
  • 11.11.08:44
    Kuluttaminen

    PostNord: Suomalaiset ostavat yhä enemmän ulkomaisista verkkokaupoista

  • 10.11.15:17
    Black Friday

    Black Friday lähestyy – sitä ennen hinnoille tapahtuu kummia

  • 5.11.18:10
    Muotimaailma

    Sheinin nettikauppa suljetaan Ranskassa – mielenosoittajat tunkeutuivat kaupan avajaisiin

  • 5.11.13:29
    Ranska

    Shein poisti lapsen näköiset seksinuket sivuiltaan – halpakauppasivustot syynissä Ranskassa

  • 30.10.13:01
    Kauppa

    Verkkokauppa.comille yli puolen miljoonan seuraamusmaksu – Avi: "Menettely altistanut rahanpesulle ja terrorismin rahoittamiselle"