Suomen tunnetuimman hissin avajaisia vietettiin eilen Turussa. Kyseessä ei ole kuitenkaan mikä tahansa hissi, vaan tarkemmin sanottuna funikulaari.
Funikulaari eli toisin sanoen kaupunkivinohissi sai jo ennen edes ensimmäistä matkaansa runsaasti näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Turun omasta kaupunkivinohissistä tuli valtaisa nettihitti rakennusvaiheessa ulkomuotonsa takia, kun alkuperäinen havainnekuva ei vastannut aivan todellisuutta.
– Kyllä se meitä tosi paljon huvitti silloin. Päivä oli tapahtumarikas, funikulaarin projektijohtaja Janne Laine naurahtaa.
– Siinä oli jos jonkinnäköistä kuvaa. Välillä oli vedet silmissä niitä katsellessa.
Projektijohtaja Laineen suosikkimeemissä projektipäällikkö miettii, tehtäisiinkö rappuset vai viidellä miljoonalla lasipönttö.
– Saimme sitä mitä tilasimmekin. Tässä on markkinointi onnistunut myös hyvin. Nyt kaikki tietävät viimeistään mikä on funikulaari, tyytyväinen Laine päättää.

