Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

McLaren-pomo: Ensi kauden autot "ilkeämpiä"

F1-renkaat ovat huomattavasti leveämmät ensi kaudella.
F1-renkaat ovat huomattavasti leveämmät ensi kaudella. Copyright Rex Features Ltd 2012/All Over Press
Julkaistu 07.01.2017 09:18

MTV SPORT

F1-sarjan tulevan kauden sääntömuutokset aiheuttavat suuria heilahteluja tallien välisissä voimasuhteissa, uskoo McLarenin tekninen johtaja Tim Goss.

Sääntömuutosten myötä ensi kauden autojen odotetaan olevan useita sekunteja nopeampia kuin kuluneella kaudella. Uusi aerodynamiikka ja leveämmät renkaat ovat suurimmat ulkoiset muutokset.

- Maallikon näkökulmasta kauden 2017 autot näyttävät aika samanlaisilta, mutta aerodynamiikkaosastolla on tehty jo kuukausia töitä ilmavirtausten korjaamiseksi eri ajokorkeuksilla, Goss kertoi tallin kotisivuilla.

- Meidän on täytynyt miettiä uudelleen monta auton eri osa-aluetta, koska ne käyttäytyvät eri tavalla kuin ennen. Autot ovat nyt pönäkämpiä ja leveämpiä. Aiempaa matalampi takasiipi, leveät renkaat ja iso diffuusori näyttävät makeilta – autot ovat ilkeämpiä, Goss jatkoi.

Goss ennustaa uusien sääntöjen tuovan myös selkeitä muutoksia lähtöruudukon nokkimisjärjestykseen.

- Meillä on ollut suurempia muutoksia menneisyydessä, kuten esimerkiksi kausien 1982 ja -83 välillä koettu muutos maaefektistä tasaisiin pohjiin, millä oli valtava vaikutus suorituskykyyn. Tämän kauden muutokset ovat silti yksi lajin historian merkittävimmistä, Goss painotti.

- Se muuttaa todennäköisesti tallien järjestystä, koska kyseessä on iso häiriö. Sen jälkeen parhaat ja parhaiten varustetut tallit nousevat kuitenkin yleensä taas takaisin huipulle, Goss lisäsi.

Lisää aiheesta:

F1-sääntömuutosten vaikutus odotettua suurempi: auton tasapaino heikentyy rajustiMercedes-pomo povaa yllätyksiä F1:n voimasuhteisiin: “Sääntömuutos kääntää kaiken ylösalaisin”Williams-pomo: Ensi kauden F1-autoissa ei isoja ulkoisia erojaBrawn: Mercedes jatkaa vahvana ensi kaudellaWilliams-pomo pelkää tappiota sääntöjen harmailla alueillaButton nimesi F1-sääntöjen tärkeimmän muutoskohteen
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • ke10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • ke10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • ti17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • ti11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • ma12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"