TNS Gallupin tekemän Asiakkuusohjelmat 2014 -tutkimuksen mukaan VR:n Veturi on Suomen suosituin kanta-asiakasetu. Toiseksi suosituimmaksi nousi S-etukortti ja kolmanneksi päätyi OP Bonus. K-ryhmän Plussa-kortti jäi kärkikolmikosta, vaikka se on yksi Suomen yleisimpiä kanta-asiakaskortteja.
TNS Gallupin Asiakkuusohjelmat 2014 -tutkimuksen mukaan VR:n Veturi on Suomen suosituin kanta-asiakasetu, kun huomioidaan muun muassa etujen houkuttelevuus ja kanta-asiakasviestinnän kiinnostavuus.
Asiakkuusohjelmaan kuuluvilta kysyttiin, kuinka todennäköisesti asiakkuusohjelmaa suosittelisi. Lisäksi selvitettiin, millä asiakkuusohjelmilla on voimakkain vaikutus asiakasuskollisuuteen eli asioinnin keskittämiseen.
Kärkeen nousevat S-etukortti, LähiTapiolan Omaetu, If:n keskittämisohjelma ja VR:n Veturi. Näitä ohjelmia kaikkein todennäköisimmin suositellaan muille ja niillä on myös eniten vaikutusta asioinnin keskittämiseen.
Etujen houkuttelevuudessa kärkijoukon muodostavat samat asiakkuusohjelmat eli S-etukortti, LähiTapiolan Omaetu, VR:n Veturi sekä S-card, joiden etuja yli 30 % jäsenistä pitää erittäin houkuttelevina.
Eniten jäsenyyksiä on kaupan alan yritysten, S-ryhmän ja K-ryhmän kanta-asiakkuusohjelmissa.
Tutkimus toteutettiin tammikuussa 2014 ja siihen vastasi 2 800 18–70-vuotiasta suomalaista.
Lähde: TNS Gallup
(MTV-LIFESTYLE)