Tunnistamme logoja jo lapsina, mutta mitä niiden värit viestivät?
Länsimainen lapsi ymmärtää brändejä ja tuotemerkkejä jo nuorella iällä. Tutkijoiden mukaan jo kaksivuotiaat lapset voivat tunnistaa logoja, ja kahdeksanvuotiaista jokainen osaa yhdistä tunnetut logot tuotteisiin!
Logot vaikuttavat ostoskäyttäytymiseemme paitsi muotoilullaan, myös väreillään. Ei ole sattumaa, että Fordin logo on sininen ja Red Bullin punainen. Värit on sidottu tunteisiimme.
Mitä värit merkitsevät?
Financesonline.com listasi logojen värien merkitykset.
Punainen: Aktiivinen, tunteikas, intohimoinen, aggressiivinen, rakkaus
Sininen: Konservatiivinen ymmärtävä, itsevarma, rauhallinen, usko
Keltainen: Ilo, energia, tuoreus, elossa oleminen
Vihreä: Rauhallinen, rento, luotettava, rauhanomainen, toiveikas


