Mainos

Töykeä käytös yhä yleisempää

Suomalaisista on tullut asiakaspalvelutilanteissa aiempaa töykeämpiä, kirjoittaa Väli-Suomen Median Sunnuntaisuomalainen.

Sosiaali- ja terveysministeriön raportin mukaan asiakaspalvelijat kohtaavat yhä useammin haastavia tilanteita, loukkaavaa käytöstä ja väkivallan uhkaa.

Palvelualojen ammattiliitto PAMin työympäristöasiantuntija Erika Kähärä sanoo Sunnuntaisuomalaisessa, että asiakaspalvelijat näkevät työssään yhä enemmän ikäviä tilanteita.

Netin keskustelupalstojen kielenkäyttö on siirtynyt kasvokkain käytäviin tilanteisiin ja kynnys töykeään käytökseen on alentunut. Pienetkin pettymykset voivat johtaa uhkailuun, haukkumiseen tai muuten aggressiiviseen käytökseen.

– Suomalaisista on tullut hirveän kärkkäitä vaatimaan asioita. Jos mennään parikymmentä vuotta taaksepäin, ei kenellekään olisi tullut edes mieleen puhutella toisia näin ikävästi, Kähärä sanoo.

 

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.