Töykeä käytös yhä yleisempää

Suomalaisista on tullut asiakaspalvelutilanteissa aiempaa töykeämpiä, kirjoittaa Väli-Suomen Median Sunnuntaisuomalainen.

Sosiaali- ja terveysministeriön raportin mukaan asiakaspalvelijat kohtaavat yhä useammin haastavia tilanteita, loukkaavaa käytöstä ja väkivallan uhkaa.

Palvelualojen ammattiliitto PAMin työympäristöasiantuntija Erika Kähärä sanoo Sunnuntaisuomalaisessa, että asiakaspalvelijat näkevät työssään yhä enemmän ikäviä tilanteita.

Netin keskustelupalstojen kielenkäyttö on siirtynyt kasvokkain käytäviin tilanteisiin ja kynnys töykeään käytökseen on alentunut. Pienetkin pettymykset voivat johtaa uhkailuun, haukkumiseen tai muuten aggressiiviseen käytökseen.

– Suomalaisista on tullut hirveän kärkkäitä vaatimaan asioita. Jos mennään parikymmentä vuotta taaksepäin, ei kenellekään olisi tullut edes mieleen puhutella toisia näin ikävästi, Kähärä sanoo.

 

Lue myös:

    Uusimmat