Postin virallisten koronavirusohjeiden mukaan henkilökunta voi kuitata paketin luovutetuksi.
Timo Rajala, 56, oli hakemassa Tampereen Hervannan postista pakettia, kun tuli aika kuitata lähetys vastaanotetuksi.
– Minulle työnnettiin tabletti eteen, johon olisi pitänyt koskea paljain sormin. Asiakaspalvelija selitti, että hän on tilannut kynän, mutta se ei ole vielä saapunut, Rajala kertoo.
– Sanoin, että voin tämän kerran vetää nimeni paljaalla sormella, mutta eihän tämä nyt voi olla oikein. Eihän se väärin ole, että haluaa olla tarkka koronan kanssa? Rajala ihmettelee.
Rajala ei ymmärrä Postin asiakaspalvelijan valitettua kynän puuttumisesta
– Eihän se muuta tilannetta miksikään, jos ei ole hanskoja tai jotain sellaista,
"Tässä on toimittu väärin"
Postin nettisivuilla olevan ohjeistuksen mukaan henkilökunta voi kuitata lähetyksen. Tuolloin Postin henkilökunta toteaa vastaanottajan henkilöllisyyden ja kuittaa lähetyksen omalla nimellään. Näin toimitaan myös silloin kun paketti toimitetaan kotiovelle.
Postin asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Kaisa Ilola myöntää, että tässä tapauksessa on sattunut moka.


