Teslan uutuusmallille kovaa kritiikkiä: Valmistettu kuin 1990-luvun Kia

Vaikka Model 3 on teknologisesti vaikuttava taidonnäyte, on se samalla osoitus siitä, että Tesla ei ole vielä kovin kokenut valmistaja. 

Tesla Model 3 on myyty kansalle lähestulkoon Jeesuksen toisena tulemisena. Teknologialtaan, ajo-ominaisuuksiltaan ja toimintasäteeltään kyseessä onkin arvioiden mukaan erittäin pätevä auto, joka tulee vaikuttamaan suuresti sähköautomarkkinoihin. Jotta läpimurto voi tapahtua, on Teslan kuitenkin ensin saatava auton tuotanto-ongelmat selätettyä ja tuupattua autoa markkinoille lupaamallaan 5 000 yksilön viikkotahdilla.

Kerroimme aiemmin Jalopnik-julkaisun tekemästä Model 3 -arviosta, jossa toimittaja Andrew P. Collins kiinnitti huomiota auton korin paneelien välissä oleviin suuriin rakoihin. Samasta asiasta Teslaa kritisoi nyt myös Sandy Munro, joka on autojen atomeiksi purkamiseen ja niiden sielunelämään tutustumiseen erikoistuneen Munro & Associates -yhtiön toimitusjohtaja. Tämä kiinnitti "Grand Canyonin kokoisiin" rakoihin huomiota jo ennen auton purkamista.

– Ne ovat niin suuria, että näkyvät Marsiin asti, Munro kertoo oheisella Autolinen YouTube-videolla.

Myös näiden rakojen vaihteleva koko ihmetytti Munroa; toisella puolella autoa rakoon mahtuu hädin tuskin kynsi, toisella puolella sinne mahtuu hänen mielestään puoli sormea.

– Nämä ovat asioita, joita näimme Kia-merkkisissä autoissa 1990-luvulla, Munro sanoo.

Munro uskoo tilanteen paranevan tulevaisuudessa, mutta tällä hetkellä kyseessä on Munron mukaan osoitus siitä, millaisella kiireellä Tesla joutuu kokoamaan autojaan.

***

Vuoden 2017 turvallisimmat autot Euro NCAPin törmäystestissä 1:01


Lue myös:

    Uusimmat