Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Tätä et ole huomannut F1-varikkostopissa – auto vielä liikkeessä, kun mutteri avataan!

MTV Oy
Julkaistu 03.07.2016 12:00

MTV SPORT

MTV Sportin F1-asiantuntijat Ossi Oikarinen ja Mika Salo kertovat, mitä kaikkea tavalliselta katsojalta jää huomaamatta alle kaksi sekuntia kestävän formula ykkösten varikkopysähdyksen aikana.

Valtteri Bottaksen Williams-talli teki kaksi viikkoa sitten Euroopan GP:ssä kaikkien aikojen nopeimman varikkostopin: 1,89 sekuntia. Hidastuskuvasta voidaan nähdä, että esimerkiksi pyörien pultit avataan jo ennen kuin auto on edes kokonaan pysähtynyt varikkoruutuun.

MAINOS

Itävallan GP MTV Totalilla

Sunnuntai: Itävallan GP klo 14.55, ennakkotunnelmat klo 13.30!

Kaikki F1-ajojaksot suorana MTV Maxilla ja Katsomossa!

Tilaa MTV Total

Kaiken kukkuraksi tiimi pystyy parissa sekunnissa putsaamaan etusiiven ja säätämään sen kulman uusiksi, kun autoon vaihdetaan uusi rengasseos alle.

Esimerkiksi Williamsin auton kimpussa on pysähdyksen aikaan peräti 23 miestä. Mitä kaikkia eri rooleja ryhmästä löytyy? Jutun videolla Salo ja Oikarinen kertovat lisäksi, missä pienissä yksityiskohdissa varikolla pystyy nipistämään viimeiset sadasosat pois pysähdysajasta.

Lisää aiheesta:

F1 varautuu uuteen rengasfarssiin: Michael Schumacherin klassikkotemppu suljettiin varmuuden vuoksi poisAsiantuntija linjaa: mitä Valtteri Bottaksen nousu palkintopallille vaatii?Näin Ferrari reagoi Räikkösen onnettomuuteen: muutosta harjoiteltiin KiinassaRäikkösen taustakuviot järjestetty uusiksi: "Kimille annettiin vuonna 2014 ihan junioriketju"Räikkönen täysin sokkona aika-ajovetoon: ”Kuskit tottuneet ajamaan datan perusteella”Vettelin Ferrarin kimpussa tehdään tiukasti töitä – saksalainen ei stressaa
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • Eilen20:36
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton: En kadu

  • ke19:27
    Aston Martin

    F1-kultasormi hyppää Aston Martinin tallipäälliköksi

  • ma21:55
    Max Verstappen

    Lando Norris ärähti Max Verstappenille

  • ma08:28
    Moottoriurheilu

    Lance Stroll tarvitsi sotilasryhmän apua

  • 23.11.19:34
    MM-ralli

    F1-tähdet hekumoivat rallikokemuksillaan – tiukat terveiset WRC-päättäjille: "Jos he siinä onnistuvat..."