Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Räikkönen täysin sokkona aika-ajovetoon: ”Kuskit tottuneet ajamaan datan perusteella”

Copyright 2017 The Associated Press. All rights reserved.
Julkaistu 29.10.2017 07:00
Toimittajan kuva
Antti Rämänen

antti.ramanen@mtv.fi

Kimi Räikkösen Meksikon GP:n aika-ajoissa kohtaama ongelma rengaspaineanturien kanssa on varsin merkittävä haitta, kertoo C Moren tekninen F1-asiantuntija Ossi Oikarinen.

MAINOS

Meksikon F1-viikonloppu
C Morella!

Sunnuntai: Meksikon GP klo 20.55, ennakkotunnelmat klo 20.00!

Kaikki F1-ajojaksot suorana C More Maxilla ja C More -suoratoistopalvelussa!

Tilaa C More ja aloita katselu vaikka heti.

Räikkönen joutui tekemään ratkaisevat aika-ajovetonsa ilman sensorien tarjoamaa tietoa renkaiden lämpötilasta, kun tiimi kertoi hänelle radiossa kaikkien anturien pimentyneen.

Kuskien on lämmitettävä kuminsa erittäin tarkasti maksimaalisen toimintakyvyn takaamiseksi. Oikarinen kertoo kuskien tarkkailevan lämmittelykierroksella renkaidensa tilannetta kojelaudan näytöstä.

– Jos hän ei näe sitä, niin hän ei oikeastaan tiedä, missä ollaan menossa ja pitäisikö renkaita lämmittää enemmän vai vähemmän, Oikarinen kertoo.

– Se aiheuttaa siihen epävarmuutta, koska kuskit ovat nykyään tottuneet siihen, että ajetaan aika paljon datan perusteella. Jos et tiedä, ovatko renkaat kohdillaan, se on sellaista hakuammuntaa, hän jatkaa.

Anturit sijaitsevat vanteissa ja ovat jokaisella tiimillä kuta kuinkin samanlaiset. Näin ollen kyse tuskin on uudesta epäonnistumisesta Ferrarin pienten luotettavuusongelmien sarjassa.

Räikkönen jäi paalupaikalle ajaneesta Ferrarin tallikaveristaan Sebastian Vettelistä reilut seitsemän kymmenystä ja lähtee sunnuntai-illan kisaan viidennestä lähtöruudusta.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisää aiheesta:

Kimi Räikkönen pelkää moottoririkon aiheuttavan vielä vaikeuksia: “Varmaan jossain kohtaa rupeaa vaikuttamaan”Ferrarin mystiset rengasongelmat luovat jännitystä F1-viikonloppuunKimi Räikkösen auton käytös herätti ihmetystä: ”Pehmeä ja laiskan oloinen”Alonso suhtautui superyllätykseensä rauhallisesti – esitti kisaan yhden toiveenMersu-pomo suorapuheisena: Automme on diivaAnalyysi Ferrarin päivityksistä: "Jokainen tiimi yrittää kikkailla näillä"
Meksikon GPF1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

Meksikon GP
  • 27.10.12:17
    F1

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"

  • 27.10.07:25
    F1

    Järkyttävä näky F1:ssä – kuljettaja oli ajaa ihmisten päälle: "Olisin voinut tappaa heidät"

  • 26.10.23:50
    F1

    Lando Norris murskaavalla voitolla MM-kärkeen – näin Meksikon GP eteni

  • 26.10.08:44
    F1

    Lando Norris ajoi paalulle Meksikossa – MM-kärjelle katastrofi

  • 28.10.202408:24
    F1

    Lando Norris raivostui Max Verstappenin tempusta – viiltävä kuitti aikasakkojen jälkeen