Mainos

Tässä tulee uusi Volkswagen Passat – kännykkä korvaa avaimen, ratti tunnistaa kosketuksen

1:27
Volkkarin uusi T-Cross maksaa Suomessakin alle 20 000 euroa.

Volkswagen Passatin valmistusmäärä ylittää tänä keväänä 30 miljoonan kappaleen rajan, mikä tekee siitä luokkansa menestyneimmän automallin. Passatin uusi sukupolvi esitellään maaliskuun alussa Genevessä.

Uuden sukupolven Passat saa Volkswagenin mukaan suuren teknisen päivityksen, ja mukana ovatkin kaikki valmistajan viimeisimmät innovaatiot.

Samanaikaisesti sekä sedanina että farmarina esiteltävä Passat on ensimmäinen Volkswagen, joka uusien Travel Assist- ja IQ.DRIVE-järjestelmien avulla automatisoi ajamista 0–210 kilometrin tuntinopeuksissa.

Lisäksi uusiutunut Passat on maailmanlaajuisesti brändin ensimmäinen automalli, jonka ohjauspyörä on toteutettu kapasitiivisilla antureilla, jotka tunnistavat kuljettajan kosketuksen ja mahdollistaa esimerkiksi Travel Assist -järjestelmän kaltaisten interaktiivisten käyttöliittymien toteuttamisen kosketusohjauksella.

Toinen Passatin uusista ominaisuuksista on Emergency Steering Assist -hätäohjausavustin, joka lisää turvallisuutta väistötilanteissa. Uudet interaktiiviset led-matriisiajovalot ovat nekin olleet tähän asti saatavana vain nykyiseen Touareg-malliin.

Kolmannen sukupolven infotainment-järjestelmä saa myös ensiesiintymisensä uudessa Passatissa. Älypuhelinten peilaamiseen tarkoitettu App Connect toimii Passatissa Apple CarPlayn kanssa langattomasti – ensimmäistä kertaa Volkswagenissa. Uusissa infotainment-järjestelmissä on vakiona integroitu SIM-kortti, joten haluttaessa Passat voi olla jatkuvasti verkossa.

Ajantasaista tietoa navigaattoriin tuo sekä V-Traffic-liikennepalvelut että online-liikennetiedot. Lisäksi järjestelmässä on uutta teknologiaa ja palveluita, kuten musiikin suoratoistopalvelut, internet-radio, online-ääniohjaus ja Volkswagen We -online-palvelut sekä tulevaisuudessa myös pilvipalvelun kautta siirrettävät ajoneuvoasetukset.

Tietyt älypuhelimet voivat toimia myös ”mobiiliavaimena”, jolla voi sekä avata Passatin ovet että käynnistää moottorin.

Myös moottoreita on kehitetty edelleen. Tästä esimerkkinä on ladattava hybridi Passat GTE, jonka toimintamatka sähköllä ajettaessa on kasvanut. Puhtaasti sähköllä pääsee nyt WLTP-mittaustavan mukaan noin 55 kilometriä (vastaa noin 70 kilometriä vanhalla NEDC-mittaustavalla).

Lähde: Volkswagen

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja