Nykyisissä kuntoilumainoksissa ollaan "enemmän cool" kuin 1990-luvulla. Kuntoilubuumia hyödynnetään myös esimerkiksi ruokateollisuudessa.
Hyväkroppainen bodaripoika kuntosalin ikkunassa. Ilman paitaa, kypärä päässä, remonttihousut jalassa ja vasara vyötäröllä. Remontti on vielä käynnissä, mutta kohta on valmista!
Remonttimies-mainos on tositarina: sillä mainostettiin yli 20 vuotta sitten avatun GoGo Liikuntakeskuksen uudistusta.
Paljon on muuttunut 26 vuodessa.
– Kun avasimme, myytiin kertakäyntejä. 2000-luvun taitteessa alettiin myydä jäsenyyksiä. Kertakäynneillä ihmiset tekivät aina kamalan ryntäyksen vuodenvaihteessa, ja kesät sali oli tyhjänä, jopa suljettuna, toimitusjohtaja Taru Vähätalo muistaa.
Huumori ei kuitenkaan ole kadonnut mainonnasta, vaikka nykymainoksissa ollaankin Vähätalon mukaan "enemmän cool" kuin 1990-luvulla.
– On huppu päässä ja nyrkki on pystyssä, hän pohtii.
Ja tottahan se on. Kuntoilun ilo näkyy edelleen hikisten, hoikkien treenareiden kasvoilla, mutta jokin on silti muuttunut. Vaatetus on samankaltainen, tiukka ja ominaisuuksiltaan tekninen. Ote kahvakuulasta kirvoittaa kasvoille vakavan, totisen ilmeen: nyt todella treenataan! Kaksiriviset nappiverkkarit tai paremman puutteessa niskaan roiskaistu Pori Jazz 1986 -paita loistavat poissaolollaan.








