Autoverkkokauppa-brändistään parhaiten tunnettu Bassadone Automotive Nordic on vahvassa kasvussa. Kiitos kuuluu ennen kaikkea ranskalaismerkeille ja yrityskaupoille.
Bassadone Automotive Nordicin maahantuomien autojen myynti kasvoi viime vuonna peräti 18 prosenttia vuoteen 2018 verrattuna. Monimerkkimaahantuojan suurin kasvu tuli PSA:n merkeistä, eli Peugeotista, Citroenista ja DS:stä, mutta menestystä oli myös muilla merkeillä.
Viime vuoden tilinpäätös ei ole vielä valmis, mutta ennakkotieto liikevaihdoksi on 571 miljoonaa euroa, josta toimitusjohtaja Antti Ruhasen mukaan voittoa jää noin kaksi prosenttia.
Lue myös: Yhä useampi auto hankitaan netistä ilman koeajoa: "Pelkkä myynti ei vastaa enää asiakkaan tarpeita"
Bassadonen markkinaosuus Suomen henkilöautokaupasta oli viime vuonna 14 prosenttia ja tavara-autoista 17 prosenttia. Suomen lisäksi yhtiö toimii Baltian maissa, missä sen markkinaosuus oli 15 prosenttia.