Spotify seurasi Twitterin jalanjälkiä: päätti kieltää poliittisten mainosten julkaisun

Musiikin suoratoistopalvelu Spotify ei enää ensi vuonna myy mainosaikaa poliittisille mainoksille. Spotify perustelee päätöstään sillä, ettei sillä ole mahdollisuuksia tunnistaa ja poistaa valheellista sisältöä.

Yhtiö kertoo harkitsevansa poliittisten mainosten julkaisua uudestaan myöhemmin.

Spotify ei ole kertonut, kuinka paljon se saa tuloja poliittisista mainoksista. Palvelulla on noin 130 miljoonaa käyttäjää, mutta monet heistä maksavat kuukausimaksua, jonka ansiosta heidän ei tarvitse kuunnella mainoksia.

Jo aiemmin Twitter päätti kieltää poliittiset mainokset palvelussaan. Google puolestaan on päättänyt rajoittaa mainosten kohdentamista.

Lisää aiheesta

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Olemme päivittäneet MTV Oy:n tietosuojakäytännön. Päivityksen yhteydessä Mediahub Oy:n tietosuojakäytäntö on yhdistetty osaksi MTV:n tietosuojakäytäntöjä. Lue lisätietoja tästä.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja