Seura: Matkailusivujen huippuarvioihin kannattaa suhtautua kriittisesti – hotelli vaati asiakasta kirjoittamaan viiden tähden arvion työntekijöiden rankaisemisen uhalla

Netin matkailusivustoille jätettyihin arvosteluihin kannattaa suhtautua skeptisesti, muistuttaa Seuran päätoimittaja Erkki Meriluoto kirjoituksessaan. Päätoimittaja kertoo, miten istanbulilainen hotelli vaati häntä kirjoittamaan Tripadvisoriin viiden tähden arvostelun sillä uhalla, että muuten hotellin työntekijöitä rangaistaisiin.

Meriluoto kertoo kirjoituksessaan lomailleensa Istanbulissa keväällä ja nauttineensa matkasta. Matkan jälkeen hän kirjoitti hotellista mairittelevan arvostelun Tripadvisoriin.

Kokonaisarvosanaksi Meriluoto kertoo antaneensa neljä tähteä viidestä. Se oli hotellin henkilökunnan mielestä ilmeisesti liian vähän, sillä Meriluoto kertoo saaneensa pian viestin, jossa tiedusteltiin, voisiko arvostelun nostaa viiden tähden arvoiseksi.

Tämän jälkeen hotellin asiakassuhdejohtaja lähetti Meriluodolle viestin, jossa kerrottiin, että jokaisesta viittä tähteä huonommasta arviosta koko hotellin henkilökunta saa jonkinlaisen rangaistuksen.

Ei ole tiedossa, oliko uhkaus totta vai ainoastaan yritys painostaa asiakas korottamaan antamaansa arvosanaa.

– Tämä tapaus on kuitenkin hyvä muistutus siitä, että Tripadvisor tai vastaavat arviointisivustot eivät ole täysin ongelmattomia ja yltiöpositiiviseen kokonaiskuvaan on syytä suhtautua kriittisesti, Meriluoto kirjoittaa.

Lue myös:

    Uusimmat