Ferrarin Michael Schumacher ajoi komeaan voittoon formula ykkösten Saksan GP:ssä sunnuntaina. McLarenin Kimi Räikkönen lähti matkaan paalupaikalta, mutta kolmen varikkokäynnin taktiikkaa käyttänyt suomalainen putosi ruutulipulle saavuttaessa kolmanneksi.
Toisesta ruudusta lähtenyt Schumacher ajoi voittoon kahden varikkokäynnin taktiikalla. Hän otti kärkipaikan haltuunsa, kun Räikkönen teki ensimmäisen varikkokäyntinsä 10. kierroksella. Ruutulipulle Schumi ajoi 0,7 sekunnin erolla toiseksi sijoittuneeseen tallikaveriinsa Felipe Massaan. Kolmanneksi Hockenheimin radalla ajanut Räikkönen jäi kärjestä 13,2 sekuntia. Räikkösen oli käytettävä kolmen varikkokäynnin taktiikkaa, koska autoon oli laitettu liian vähän polttoainetta lauantaina ennen aika-ajon päätösosion alkua. Sääntöjen mukaan GP on aloitettava samansuuruisella polttoainemäärällä kuin aika-ajon päätösosio.
- Kisa osoitti, että eteenpäin on menty. Ferrariin on kuitenkin vielä matkaa, ensi kertaa urallaan Hockenheimin gp:ssä maaliin asti päässyt Räikkönen tuumi.
MM-sarjan tilanne muuttui huomattavasti tiukemmaksi, kun sarjan kärkimies Renault'n Fernando Alonso jäi Saksassa viidenneksi. Alonson MM-johto Schumacheriin kaventui 11 pisteen suuruiseksi. Alonso ei missään vaiheessa pystynyt haastamaan Ferrareita, ja viides sijakin olisi saattanut karata käsistä espanjalaisen livettyä loppukierroksilla pahasti leveäksi hiekan puolelle. Alonso ei onnekseen menettänyt leveäksiajossa sijoitusta, koska perässä tullut tallikaveri Giancarlo Fisichella ei halunnut mennä MM-sarjassa paremmassa asemassa olevan tallikaverinsa edelle. Fisichella ajoi maaliin kuudentena.
Seitsenkertaisen maailmanmestarin voitto tarkoittaa sitä, että F1-sarjan mestaruustaistelu on vielä täysin auki, kun ajamatta on kuusi gp-kilpailua. Schumacher ei Hockenheimissa piilotellut tunteitaan vaan tuuletteli voittoaan rajusti, kun rengasmurheiden kiusaamana viidenneksi jääneen Alonson ilmeet olivat huomattavasti vaisumpia.
