Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Renault analysoinut syyt vaisuuteensa

Pat Symonds, kuva: GEPA Pictures/ Mathias Kniepeiss
Pat Symonds, kuva: GEPA Pictures/ Mathias Kniepeiss
Julkaistu 01.08.2006 15:06(Päivitetty 01.08.2006 15:08)

Renault'n F1-tallin insinööriosaston johtaja Pat Symonds on listannut syyt tallin autojen vaisuun suoritukseen viime viikonlopun Saksan GP:ssä. Fernando Alonso jäi kisassa viidenneksi ja Giancarlo Fisichella kuudenneksi.

- Hockenheimin suorituksen jälkeen teimme kriittisen analyysin kaikista ennen kisaa tehdyistä päätöksistä ja tarkastelimme, kuinka ne vaikuttivat automme suorituskykyyn, Symonds taustoitti.

Renault tiesi, että renkaat joutuisivat koville, mutta yllätyi silti siitä, kuinka huonoon kuntoon ne menivät.

- Hockenheim on rata, jossa takarenkaille kohdistuu paljon energiaa, mikä saattaa aiheuttaa renkaisiin rakkuloita. Valitsimme rengasseoksen, jolla oli pienin todennäköisyys rakkoihin. Siitä huolimatta meillä oli vakavia ongelmia takarenkaiden rakkuloitumisessa kisan aikana - pahempia kuin muilla Michelin-talleilla. Kun käytimme renkaita, jotka oli suunniteltu rakkuloiden välttämiseen, niin meidän täytyi hyväksyä kompromisseja: yksi oli pidon heikentyminen ja toinen auton tasapainon mahdollinen vaihteleminen uusien ja käytettyjen renkaiden välillä. Näin kävikin, sillä kuljettajamme kärsivät liiallisesta aliohjautumisesta aika-ajossa ja yliohjautumisesta kisassa, Symonds selvitti.

Renault joutui kisaan ilman kiistanalaisia aktiivisia iskunvaimentimiaan.

- Tietenkin iskunvaimentimiemme poistaminen heikensi suorituskykyämme, sillä emmehän me muuten olisi pitäneet niitä osia autossamme koko kautta. Sitä laitetta käytettiin ensimmäisen kerran kauden 2005 viimeisissä kisoissa, ja tämänvuotinen automme suunniteltiin ja kehitettiin siltä pohjalta, että se on käytössämme. Automme käyttäytyminen reunakiveyksiä ylitettäessä ei ollut edelliskisassa missään nimessä niin hyvää kuin mihin olemme tottuneet tällä kaudella, Symonds kertoi vaikutuksista.

Symonds korostaa, ettei iskarikielto ollut ainoa tekijä vaisussa suorituskyvyssä.

- Käytimme kisassa takajousituksessa uudenlaista geometriaa. Kun asiaa tarkastelee siinä valossa, että ongelmamme keskittyivät takarenkaidemme kulumiseen, niin meidän täytyy todennäköisesti palata aikaisempiin asetuksiimme ennen kuin pääsemme testaamaan näitä kehitysosia enemmän radalla, Symonds kertoi toisen syyn.

Kaikki ei sentään epäonnistunut Renault'n osalta Saksassa.

- Meidän huomattavasti uudistamamme aerodynamiikka toimi odotustemme mukaisesti ja pidämme sen käytössä Unkarissa, jossa toivomme sen todellisen tehokkuuden näkyvän, Symonds sanoi.

(MTV3)

Renault saa kiistanalaiset iskarinsa Unkariin

Lisää aiheesta:

Villeneuve ei aja BMW:llä loppukaudestaAlonso ei pelkää Saksan toisintoaSchumi ei tarvitse samanlaista ylivoimaaRenault analysoinut syyt vaisuuteensaMichelin myönsi vääränlaisen rengastyypinSaksan GP:n lehdistökatsaus: Räikkönen ajaa jo punaisissa
Saksa 2006

Tuoreimmat aiheesta

Saksa 2006
  • 07.08.200614:07
    Unkari 2006

    Villeneuve ei aja BMW:llä loppukaudesta

  • 03.08.200613:22
    Bahrain 2006

    Alonso ei pelkää Saksan toisintoa

  • 03.08.200611:54
    Bahrain 2006

    Schumi ei tarvitse samanlaista ylivoimaa

  • 01.08.200612:13
    Saksa 2006

    Michelin myönsi vääränlaisen rengastyypin

  • 31.07.200618:31
    F1

    Saksan GP:n lehdistökatsaus: Räikkönen ajaa jo punaisissa