Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Michelin myönsi vääränlaisen rengastyypin

Nick Shorrock, kuva: Mark Thompson/Getty Images
Nick Shorrock, kuva: Mark Thompson/Getty Imagesgetty
Julkaistu 01.08.2006 12:12(Päivitetty 01.08.2006 12:13)

Ferrarin kaksoisvoittoon päättynyt formula ykkösten Saksan GP oli rengasvalmistaja Bridgestonen riemuvoitto. Michelinin rengastamista talleista etenkin Renault-autoilla oli ongelmia renkaidensa kanssa, mutta myös Honda ja McLaren valittivat ajoittaisista rengasvaikeuksista.

- Huolimatta uutterasta työnteostamme Saksan GP-kisaan valmistauduttaessa yllätyimme useista ongelmista, jotka eivät olleet nähtävissä kisaa edeltäneissä testeissä, Michelinin F1-ohjelman johtaja Nick Shorrock myönsi.

- Alustava analyysimme näyttää, että useat automme kärsivät takarenkaiden kulumisesta rakoille. Odotimme luonnollisesti kisaan korkeaa lämpötilaa, mutta toimme Hockenheimiin ehkä liian aggressiivisia tuotteita. Meidän täytyy tutkia tapoja ehkäistä samanlaisten tapahtumien uusiutuminen vastaavanlaisissa olosuhteissa. Esimerkiksi Honda ja Renault käyttivät samaa rengasseosta, mutta erilaista rakennetta, Shorrock jatkoi.

Saksan GP ajettiin 34 asteen lämpötilassa ja olosuhteet ovat vähintäänkin yhtä kuumat tulevissa kisoissa Unkarissa ja Turkissa.

- Hyödynnämme oppimamme asiat varmistaaksemme, että meillä on asianmukaiset tuotteet viikonlopun kisaan Unkariin, jonne on myös odotettavissa kuumaa keliä, Shorrock lupasi.

Rengastaistelu sai kiinnostavan tilastoyksityiskohdan Saksan GP:ssä, kun Bridgestone otti historiansa sadannen F1-voittonsa. Michelinillä on voittoja täsmälleen yhtä paljon, sillä sen sadas voitto nähtiin tämänvuotisessa Kanadan GP:ssä.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Villeneuve ei aja BMW:llä loppukaudestaAlonso ei pelkää Saksan toisintoaSchumi ei tarvitse samanlaista ylivoimaaRenault analysoinut syyt vaisuuteensaMichelin myönsi vääränlaisen rengastyypinSaksan GP:n lehdistökatsaus: Räikkönen ajaa jo punaisissa
Saksa 2006

Tuoreimmat aiheesta

Saksa 2006
  • 07.08.200614:07
    Unkari 2006

    Villeneuve ei aja BMW:llä loppukaudesta

  • 03.08.200613:22
    Bahrain 2006

    Alonso ei pelkää Saksan toisintoa

  • 03.08.200611:54
    Bahrain 2006

    Schumi ei tarvitse samanlaista ylivoimaa

  • 01.08.200615:08
    Saksa 2006

    Renault analysoinut syyt vaisuuteensa

  • 31.07.200618:31
    F1

    Saksan GP:n lehdistökatsaus: Räikkönen ajaa jo punaisissa