Mainos

Saksalainen TV-asema erotti valehdelleen toimittajan

Saksalainen N24-televisioasema erotti tänään Moskovan-kirjeenvaihtajansa, joka oli sanonut kuvanneensa maailmaa järkyttäneet kuvat tshetsheenien hautaamisesta suureen kaivantoon. Saksalaistoimittaja Frank Höfling myönsi tiistaina, ettei hän ollut edes paikalla, kun tshetsheenejä haudattiin, sanottiin televisioaseman tiedotteessa. Höfling myönsi ostaneensa kuvat Izvestijan toimittajalta, joka oli ne kuvannut.

-Frank Höfling rikkoi kaikkia journalistisia periaatteita ja käytti väärin luottamusta, jota häntä kohtaan tunnettiin, sanottiin televisioaseman tiedotteessa. Tv-asema pyysi anteeksi venäläistoimittaja Oleg Blotskylta vahinkoa, jonka tapaus on aiheuttanut hänen tekijänoikeuksilleen. Viime torstai-iltana julkisuuteen tulleet kuvat nostattivat arvostelun ryöpyn Venäjää vastaan ja syytöksiä ihmisoikeuksien loukkaamisesta. Venäjä sanoo, että ruumiit olivat taisteluissa kuolleita tshetsheenitaistelijoita, jotka oli sidottu kuljetusta varten.
(STT)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.