S-pankin nimissä liikkeellä aidonnäköisiä huijausviestejä – oletko luovuttanut pankkitietosi rikollisille tietämättäsi?

S-Pankin nimissä on lähetetty huijausviestejä, joiden avulla rikolliset yrittävät päästä käsiksi asiakkaiden verkkopankkitunnuksiin tai muihin pankkitietoihin.

Viestit tulevat asiakkaille vakuuttavan kuuloisesta sähköpostiosoitteesta asiakaspalvelu@s-pankki.fi. Kyseessä ei kuitenkaan ole pankin osoite.

Huijausviestejä liikkuu erityisesti sähköpostitse, ja niissä viitataan usein esimerkiksi PSD2- tai EU-direktiivin tuomiin muutoksiin tai tunnuslukulaitteisiin.

– Valitettavasti näitä huijausviestejä kiertää aika ajoin myös S-Pankin nimissä, sanoo S-Pankin viestintäpäällikkö Kaisa Pennanen.

Pennasen mukaan viime aikoina aiheina on ollut esimerkiksi direktiivien mukanaan tuomat muutokset tai tunnistautuminen.

S-Pankki muistuttaa, ettei koskaan kysy asiakkaidensa pankkitunnuksia, luottokorttitietoja tai muita arkaluonteisia tietoja sähköpostiviestillä tai soittamalla asiakkaalle. S-Pankki ei myöskään lähetä sähköpostiin sellaisia linkkejä, jotka vievät verkkopankin kirjautumissivulle.

Huijausviestit tulee poistaa tai merkitä roskapostiksi.

– Mikäli olet saanut tällaisen viestin ja antanut pankkitunnuksiin tai maksukorttiin liittyviä tietojasi, ilmoita siitä välittömästi pankkitunnusten osalta pankkitunnusten sulkupalveluun, S-Pankki neuvoo tiedotteessaan. 

Lue myös:

    Uusimmat