Rovaniemeläinen Jenika hämmästyi löytäessään 73-vuotiaan isoäitinsä kotoa ison varaston netistä tilattuja vitamiineja. Asiaa selvitettyään Jenika sai selville, että kyseinen yhtiö on saanut myös kuluttajaviranomaiselta huomautuksia harhaanjohtavasta markkinoinnistaan. Yhtiö itse sanoo noudattaneensa markkinoinnissa kilpailuviraston kanssa sovittuja käytäntöjä.
Miten ostat turvallisesti verkossa? Katso video!
2:15
Jenika kertoo käyneensä isoäidin laskuja läpi viime viikonloppuna, kun hän kiinnitti huomion Suomen Apteekki -nimiseltä yhtiöltä tulleisiin, isoihin vitamiinilaskuihin.
– Viimeisin lasku oli 75 euroa. Isoäiti sanoi, että aluksi vitamiineja oli tullut kolmen kuukauden välein, mutta sitten tahti oli tiivistynyt ja pakettien koko ollut välillä isompi, mitä oli hänen käsityksensä mukaan sovittu. Isoäiti oli yrittänyt perua tilauksia, mutta hänelle oli sanottu, ettei tilauksia voi enää perua, koska vitamiinit ovat jo matkalla, Jenika kertoo.
Jenika arvioi isoäitinsä maksaneen vuosien varrella tuhansia euroja vitamiineista, joista suurimman osan hän on varastoinut kaappiin.

