Ferrari-kuski Kimi Räikkösen mukaan formula ykkösiin täksi kaudeksi mukaan tuotu turvakaari on uusissa autoissa hyvin erilainen kuin viime vuoden kokeiluversio.
MAINOS
F1-testit päivittäin
C Morella!C More näyttää kaikkien kahdeksan testipäivän huippuhetket (26.2.-1.3. sekä 6.3.-9.3.) kello 22.45.
Tilaa C More tästä ja varmista paikkasi F1-eturivissä!
Räikkönen ajoi maanantaina ensimmäiset kierrokset uudella autollaan Barcelonan talvitesteissä. Hän pääsi katselemaan rataa Ferrarin autossa punaiseksi värjätyn halo-turvakaaren takaa, muttei kokenut tämän juuri muuttaneen ajokokemusta.
– Se tuntui ihan normaalilta. Ei mitenkään erilaiselta kuin viime vuonna. Nyt se on suunniteltu autoon, kun taas viime vuonna se vain laitettiin siihen kiinni, Räikkönen pohti 80 kierroksen ajopäivän jälkeen.
– Se ei häiritse enää, kun se on mukavasti viimeistelty. Ei se ole mikään ongelma.
Tallit ovat käyttäneet auton suunnittelussaan aikaa turvakaaren hiomiseen. Muun muassa Ferrari ja Toro Rosso olivat sijoittaneet omaan kappaleeseensa ilmanohjaimen.


