Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

F1-sarjan isoin uudistus C Moren studion käsittelyssä – "Rumahan tuo on, mutta aika nopeasti noihin tottuu"

Julkaistu 24.03.2018 15:10

MTV SPORT

Tänä viikonloppuna käynnistyvän uuden F1-kauden isoin uudistus liittyy autojen turvallisuuteen. Jokaista autoa koristaa Halo-turvakaari, joka on herättänyt kovasti porua.

MAINOS

Australian F1-viikonloppu
C Morella!

Sunnuntai: Australian GP klo 07.55, ennakkotunnelmat klo 07.00!

Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.

Tilaa C More tästä ja varmista paikkasi F1-eturivissä!

C Moren F1-studiossa perattiin asiaa Tomi Tuomisen, Ossi Oikarisen ja Mika Salon toimesta.

– Halo-kaari kestää 12 000 kiloa painoa, eikä se anna periksi. Täten se pystyy ottamaan renkaan energian vastaan, mikä kautta se suojaa kuljettajaa, Oikarinen käy läpi uudistusta.

Sekä Oikarinen ja Salo puhuivat siitä, miten Halolla estetään pyörien irtoamisista johtuneita loukkaantumisia.

– Rumahan tuo on, ainakin mun mielestä, Salo naurahtaa.

– Aika nopeasti noihin uusiin juttuihin tottuu. Loppuvuodesta sitä ei huomaa enää kukaan. Kaikki turvallisuus on hyvästä ja tuon eteen on tehty paljon töitä FIA:n puolesta. Nämä autot tulevat muuttumaan vielä paljon tulevien vuosien aikana, koska autoja pitää saada turvallisemmaksi, Salo miettii.

Mercedeksen suomalaiskuskin Valtteri Bottaksen mukaan Haloa ei kunnolla enää edes huomaa auton sisällä.

– Siellä se on ihan ok. Toki ehkä ulkoapäin se näyttää vielä hassulta, mutta kyllä siihen kaikki tottuvat, Bottas miettii. 

Lisää aiheesta:

Räikkönen näkee uusien autojen turvakaarissa ison eron aiempiin – kilpakumppanin mukaan kaari vaatii ninjataitojaRäikkönen mielissään uudistuksesta – F1-autot turvakaarineen radalle tänäänPakottaako halo F1-kuskeja dieetille, Ossi Oikarinen?Häkkiseltä tunteikas puheenvuoro F1-uudistuksesta: "Ainakin kuski voi palata perheensä luo"Bottas hehkuttaa kehitystyötä – "Auto paljon nopeampi kuin alkuvuodesta"F1-pomo puolustaa haloa – lupaa muutoksia ratkaisuihin
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • Eilen09:11
    Ferrari

    Lewis Hamilton sivuun – sydäntäsärkevä päivitys

  • to19:21
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton kertoo pelottavasta tilanteesta – pyytää rukoilemaan

  • to16:08
    Romain Grosjean

    Karmeasta onnettomuudesta selvinnyt konkari palaa F1-autoon

  • ke21:14
    Fernando Alonso

    Todella nimekkään F1-kuskin ura päättyy ensi vuoteen? – "Hyvä hetki lopettaa"

  • ma15:42
    Red Bull

    Jättimäinen tilipäivä: F1-potkut kävivät Red Bullille kalliiksi