Posti kokeilee suomalaisille sopivaa nettikirppispalvelua: Ei tarvitse edes nähdä myyjää!

Postin uutuuspalvelu mahdollistaa yksityishenkilöiden nettikippiskaupan ilman, että ostajan ja myyjän tarvitsee edes tavata.

Posti pilotoi paraikaa uutta Lähilokero-palvelua, jossa pakettiautomaatti toimii tavaran vaihtopisteenä. Tarkoituksena on helpottaa kirpparikauppaan liittyvää tapaamisen hankaluutta.

Toisin sanoen palvelu mahdollistaa tavaran myynnin ja oston esimerkiksi Facebookin kirppisryhmissä ilman, että kaupan toista osapuolta tarvitsee edes nähdä. Tuote jätetään postilokeroon ja vastaanottaja saa tekstiviestinä koodin, jolla lokeron saa auki.

Lähilokero toimii kolmen euron maksua vastaan. Oman lokeron saa tällöin käyttöön seitsemäksi vuorokaudeksi, jonka aikana esimerkiksi myyjä voi haluamanaan ajankohtana käydä viemässä lokeroon kauppatavaran, ja ostaja käydä sen sieltä hakemassa.

Palvelu on kokeilussa toukokuun loppuun asti kahdeksassa pakettiautomaatissa Helsingin Lauttasaaressa, Kalliossa, Vallilassa, Käpylässä, Kannelmäessä ja Tapiolassa.

– Valitsimme pilottiin pakettiautomaatit, joiden alueella toimii aktiivisia kirppisryhmiä. Yhtä lailla Lähilokeroa voi käyttää muuhunkin, esimerkiksi jos täytyy antaa avaimet toiselle, muttei ehdi tavata, Postin liiketoimintajohtaja Saara Pietilä kertoo.

Tutustu Postin Lähilokero-palveluun alla olevalta videolta.

Jos video ei näy, katso se täältä.

 

Lähde: Posti

Lue myös:

    Uusimmat