Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Pituudella on väliä – ainakin lava-autojen kohdalla

Julkaistu 09.09.2015 11:02
Toimittajan kuva

Mikko Autio

mikko.autio@teknavi.fi

@mikkoau

Volkswagen tuo Suomeen tarjolle pidennetyn version lava-auto Amarokista. Lavan kokonaispituus pitkän ohjaamon kanssa ylittää kaksi metriä.

Volkswagen Amarok XXL yrittää olla pysäköintiruudussa, mutta ei onnistu siinä. Se on yksinkertaisesti liian pitkä mahtuakseen normaaliin suomalaiseen ruutuun. Ilmestys on kokonaisuudessaan vaikuttava. Lavapidennyksen myötä kokonaispituutta tällä työkalulla on lähes kuusi metriä.

Lavaa lukuun ottamatta auto vastaa normaalia Amarokia. Pitempi akseliväli tuo rauhallisuutta matka-ajoon, mutta toisaalta tekee autosta huomattavasti kömpelömmän ahtaissa paikoissa. Perän oikomista saa todellakin alkuun varoa.

Galleria

Pellin alta löytyvä 2,0-litrainen diesel (132 kW/180 hv) liikuttaa autoa vaivattomasti 8-portaisen automaattivaihteiston kanssa, ja ajettavuudeltaan se tuntuu nykyisten pakettiautojen lailla yllättävän henkilöautomaiselta. Jatkuva neliveto ja lukittava takatasauspyörästön lukko varmistavat etenemisen, vaikka maasto muuttuisi hieman haastavammaksi.

XXL-malli jäänee lähinnä imagonkohotustuotteeksi. Etenkin 11 500 euron muutostyön jälkeen noin 82 000 euron kokonaishinta karsii ostajia. Todellista piristystä luokkansa myyntitilastoissa toisena olevalle Amarokille Volkswagen hakee kilpailukykyisesti hinnoitellulla 140 hevosvoimaisella Amarok Trendline Polar -mallilla. 37 296 euroa maksavan mallin vakiovarustukseen kuuluvat muun muassa automaatti-ilmastointi, bluetooth-handsfree sekä polttoainekäyttöinen lisälämmitin ajastimella ja kaukosäädöllä.

Lisää aiheesta:

Koeajossa Volkswagen Touareg – Amerikan meiningillä maustettu lippulaivaEnsituntuma: Peugeot Rifter – nimeä myöten uudistunut monitoimityökaluEnsituntuma: BMW X2 – raskaan taakan kantajaKoeajossa Lexuksen iso coupé – todellinen tyyliniekkaKoeajossa salonkikelpoinen työkaluKoeajo: Mercedeksen tähtäimessä BMW X4
VolkswagenAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Volkswagen
  • 24.8.15:15
    Raha

    Maksaisitko kuukausimaksua lisätehosta? Volkswagenilta uusi tilauspalvelu

  • 26.5.16:23
    Yritykset ja brändit

    Volkswagenin johtajille tuomioita päästömanipulaatiosta

  • 1.1.08:33
    Kuluttajariidat

    Mies latasi sähköautoaan Helsinki-Vantaan parkkihallissa 2,5 tuntia – lasku liki 300 euroa

  • 20.12.202421:01
    Autot

    Volkswagenin kaavailemista säästöistä sopu – Saksan tehtaat pysyvät auki

  • 02.12.202415:16
    Ulkomaat

    Tuhannet työntekijät lakkoon Volkswagenin tehtailla Saksassa