Pankkien toiminnalle rajua kritiikkiä – "Pankkipalvelusta tullut vitsi"

Pankkien asiakastyytyväisyys alimmillaan 15 vuoteen 4:13

Tutkimuksen mukaan erityisesti pääkaupunkiseudun asiakkaat ovat pettyneitä pankkeihin.

Nooa Säästöpankin teettämässä Mikä pankeissa pännii -tutkimuksessa 86 prosenttia suomalaisista kokee, että pankkipalvelu on pääasiassa rahastusta.

79 prosenttia suomalaisista on sitä mieltä, että pankit ajavat vain omaa etuaan ja 65 prosentin mielestä pankit lakkauttavat konttoreita vasten asiakkaiden tahtoa. 62 prosenttia suomalaisista kokee, että pankki sanelee ehdot ilman, että asiaan voi itse vaikuttaa.

– Ovathan nämä surullisia lukuja. Eikä ihme, pankkipalvelusta on tullut vitsi. Olemme huolissamme koko toimialasta ja haluamme tämän tutkimuksen kautta nostaa kissan pöydälle, Nooa Säästöpankin toimitusjohtaja Tommi Rytkönen toteaa tiedotteessa.

Erityisesti pääkaupunkiseudun asukkaat ovat muuta maata tyytymättömämpiä pankkeihinsa. Tutkimukseen vastanneet kokivat, että pankit ovat kasvottomia eikä heillä ole pankissa omaa luottohenkilöä, johon ottaa yhteyttä.

Myös konttoreiden sijaintiin oltiin pettyneitä. Pääkaupunkiseudulla joka kolmas kokee konttoreiden sijaitsevan huonossa paikassa, kun maakunnissa näin kokee vain 18 prosenttia vastaajista.

Mikä pankeissa pännii -kyselytutkimuksen toteutti YouGov Finland vuoden alussa.  Kyselyyn vastasi 1004 suomalaista. Tutkimuksen virhemarginaali on 2,8 prosenttiyksikköä.

Lue myös:

    Uusimmat