Hintaoppaan tuore kuluttajatutkimus kertoo, mitä tuotteita suomalaiset etsivät Black Fridayna eli tänään perjantaina 29.11.
87 prosenttia suomalaisista aikoo varmasti tai mahdollisesti ostaa tuotteita tai palveluja Black Fridayna, selviää Hintaoppaan tuoreesta kuluttajatutkimuksesta. Ostoksille lähdetään hyvien tarjousten perässä, mutta osalla tuotteista hinnat kohoavat suurena alennuspäivänä. Tämän vuoden hittituotteiksi ennustetaan kuulokkeita, televisioita ja matkapuhelimia.
Suurin osa aikoo ostaa elektroniikkaa netistä
Yhdysvalloista levinnyt ja viime vuosina myös Suomessa paikkansa vakiinnuttanut Black Friday saa kuluttajat liikkeelle perjantaina 29. marraskuuta. Hintavertailupalvelu Hintaoppaassa Black Friday ohittaa jopa joulun alennusmyynnit, sillä päivä on palvelussa viisi kertaa suurempi kuin joulun jälkeisen alennusmyynnin aloittava päivä.
Päivän suosion puolesta puhuu myös Hintaoppaan tuore tutkimus, jonka mukaan lähes yhdeksän kymmenestä vastaajasta aikoo varmasti tai mahdollisesti tehdä ostoksia alennusmyyntipäivänä. Heistä suurin osa aikoo tehdä ostoksensa verkkokaupoissa ja ostoskoriin etsitään pääasiassa elektroniikkaa (52%), muotia ja vaatteita (44%) ja urheilu- ja ulkoilutuotteita (30%). Yli kolmannes tutkimuksen osallistujista aikoo hoitaa myös joululahjaostoksia Black Friday -alennusmyynneissä.
LUE MYÖS: Black Friday tuo mukanaan myös huijareita – tässä asiantuntijan vinkit turvalliseen verkkoshoppailuun
Ei takaa varmoja alennuksia
Suuri ostospäivä ei kuitenkaan takaa varmoja alennuksia, sillä Hintaoppaan viime vuoden data kertoo myös hintojen noususta. Palvelun sadan haetuimman tuotteen listalla hinta nousi 15 prosentilla tuotteista.


