Mainos

Näin Batman-tragedia vaikuttaa Suomessa

Batman-trilogian viimeisen osan ensi-illassa tapahtunut ampumavälikohtaus aiheutti mittavia toimenpiteitä myös Suomessa.

Odotetun Batman-elokuvan ensi-ilta sai kamalan päätöksen Denverissä, kun nuori mies avasi tulen kesken elokuvan, ja ampui katsomossa olleita ihmisiä satunnaisessa järjestyksessä. Paikallisen poliisin mukaan kaksitoista ihmistä on saanut surmansa ja useita kymmeniä on loukkaantunut.

Järkyttävä tragedia aiheutti toimenpiteitä myös Suomessa, jossa elokuva saa ensi-iltansa tänään perjantaina. FS-Film Oy:n markkinointipäällikkö Jojo Uimosen mukaan elokuvan mainoskampanja on laitettu jäihin ampumavälikohtauksessa surmansa saaneiden ihmisten muistoa kunnioittaen.

– Olemme lopettaneet elokuvan suuren nettikampanjan, emmekä tiedä vielä jatkammeko sitä. Kampanja olisi päättynyt joka tapauksessa viikon kuluttua, mutta emme ole tehneet vielä lopullisia päätöksiä kampanjan suhteen, Uimonen kertoo MTV3.fi:lle.

Uimonen on järkyttynyt tapahtuneesta, muttei usko ampujan valinneen tietoisesti Yön ritarin paluu -elokuvan näytöstä kohteekseen. Tragedia ei Uimosen mukaan vaikuta viikonlopun lipunmyyntiin Suomessa.

– Tähän mennessä lippuja on ostettu paljon jo ennakkoon, enkä usko tragedian vaikuttavan lipunmyyntiin ensi-iltaviikonlopun jälkeenkään.

Elokuvan jättikampanjan lopettamisesta uutisoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat.

(MTV3)

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja